Lediga jobb som Säkerhetsarbete i Ale

Se lediga jobb som Säkerhetsarbete i Ale. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Ale som finns hos arbetsgivaren.

Säkerhetssamordnare sökes till Ale kommun

Ansök    Okt 8    Ale kommun    Säkerhetsrådgivare
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Här får du möjlighet att göra en verklig skillnad och bidra till att skapa en trygg, säker och redundant miljö för våra medborgare. Kommunledningsförvaltningen ansvarar för vi... Visa mer
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss!




Om arbetsplatsen
Här får du möjlighet att göra en verklig skillnad och bidra till att skapa en trygg, säker och redundant miljö för våra medborgare.

Kommunledningsförvaltningen ansvarar för viktiga processer och stöd till organisationen. Säkerhetsenheten är organiserad i kommunledningsförvaltningen och är direkt underställd kommunchefen.

Säkerhetsenheten arbetar med krisberedskap, krishantering, civilt försvar, brandskydd, säkerhet, brotts- och drogförebyggande, trygghet och informationssäkerhet för att skapa en säker och trygg miljö för alla i kommunen.?Säkerhetsenheten ?består i nuläget av ett team på fyra medarbetare och en chef. Vi utökar nu säkerhetsenheten med ytterligare två medarbetare som ska komplettera oss.
-Är du glad, nyfiken och redo för ett viktigt uppdrag tillsammans med säkerhetsenheten?



Arbetsuppgifter
Dina uppgifter blir att vara ett nära kunskapsstöd till och fortsätta utveckla förvaltningarnas säkerhetsorganisation som består av säkerhetshandläggare och säkerhetsombud. Implementera styrdokument, rutiner och instruktioner.  Delta i och leda arbets- och samverkansgrupper både internt och externt. Leda workshops och utbilda chefer och medarbetare. Vara delaktig och bidra på olika sätt inom säkerhetsenhetens ansvarsområden.

Kvalifikationer
Även om det kan bli viss olik inriktning på tjänsterna ser vi gärna att du har ett stort intresse av kommunal säkerhet och en bred eftergymnasial utbildning inom säkerhetsområdet. 
Har du någon eller några av dessa erfarenheter är det meriterande:
-Systematiskt brandskyddsarbete, kunskapsstöd för verksamheters systematiska brandskyddsarbete, egenkontroller av brandskydd, intern uppföljning och SBA-utbildning.
-Brotts- och drogförebyggande, trygghetssamordning, trygghetsvandringar, arbete mot våldsbejakande extremism, hot och våld, PDV, situationell brottsprevention (CEPTED).
-Krisberedskap och civilt försvar, redundans och kontinuitetsplanering, WIS, Rakel, krisledning, krigsorganisation, bemanning och beredskapsfrågor
-Informationssäkerhet, NIS2, CER, GDPR, utbildningar på olika nivå, rutiner och instruktioner.

Övrigt
Tjänsterna kan komma att placeras i säkerhetsklass. Det innebär i så fall ett säkerhetsprövningssamtal och ansökan om registerkontroll.



Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan.


För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi.


Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vill du veta mer om hur det är att arbeta i Ale kommun? Läs mer här: https://ale.se/om-kommunen/jobba-i-ale-kommun.html


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. 


Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.


Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Trafikvakt, Tma bilschaufför, Lotsbilschaufför

Ansök    Apr 9    Saferoad Traffic AB    Trafikvakt
Vi vill att du ska komma fram säkert Saferoad är en ledande tillverkare och distributör av trafiksäkerhetsprodukter i Sverige. Vi vill att du ska komma fram säkert, oavsett om du kör bil, cyklar eller går och strävar därför efter att göra livet på vägen säkrare. Med ett brett utbud av produkter och tjänster erbjuder vi expertis inom en rad områden. Vi gör livet på vägen säkrare! Saferoad har både utvecklat verksamheten och tagit marknadsandelar. En spännan... Visa mer
Vi vill att du ska komma fram säkert
Saferoad är en ledande tillverkare och distributör av trafiksäkerhetsprodukter i Sverige. Vi vill att du ska komma fram säkert, oavsett om du kör bil, cyklar eller går och strävar därför efter att göra livet på vägen säkrare. Med ett brett utbud av produkter och tjänster erbjuder vi expertis inom en rad områden.
Vi gör livet på vägen säkrare!
Saferoad har både utvecklat verksamheten och tagit marknadsandelar. En spännande resa väntar. Drivs du av att få arbeta i ett dynamiskt företag, i en roll där du får bidra med ditt driv och engagemang? Då kan detta jobb vara något för dig!
Nu söker vi ordningsamma och engagerade trafikvakter och TMA chaufförer för västra Sverige med utgångspunkt i Göteborg. Vi söker personer i alla åldrar, så väl kvinna som man. Du kommer jobba både i lag och självständigt. Arbetet innebär ofta övernattningar samt tunga lyft och långa arbetsdagar förekommer.
Du behöver ha B körkort för manuell växellåda.
Vi lägger stor vikt på den sociala kompetensen och en hög stresstålighet hos våra medarbetare. Du kommer att ingå ett team för att sköta säkerheten vid arbetsplatser. Dirigering av trafik som vakt och lotschaufför förekommer ofta. Etablering och avetablering av arbetsområde samt tillsyn av etablerat arbetsområde.
Det är meriterande om du har erfarenhet inom drift och underhåll av väg, samt av TMA-körning. Visa mindre

Trafikvakt/Lotsbilchaufför/TMA-chaufför

Ansök    Sep 28    Saferoad Sverige AB    Trafikvakt
Nu söker vi ordningsamma och engagerade Trafikvakter / Lotsbilschaufförer till oss på Saferoad i Göteborg. Är du intresserad av service, trafiksäkerhet och arbetsmiljö kan det vara just dig vi söker! Vi söker dig som är arbetsam, initiativtagande och lösningsorienterad. Som person har du en förmåga att arbeta flexibelt då du kommer att jobba både i lag och självständigt. Arbetet kan innebära långa resor runt om i Sverige samt långa arbetsdagar förekommer. ... Visa mer
Nu söker vi ordningsamma och engagerade Trafikvakter / Lotsbilschaufförer till oss på Saferoad i Göteborg. Är du intresserad av service, trafiksäkerhet och arbetsmiljö kan det vara just dig vi söker!
Vi söker dig som är arbetsam, initiativtagande och lösningsorienterad. Som person har du en förmåga att arbeta flexibelt då du kommer att jobba både i lag och självständigt. Arbetet kan innebära långa resor runt om i Sverige samt långa arbetsdagar förekommer. Vi ser naturligtvis gärna att du som sökande är intresserad av trafik, service och trafiksäkerhet. Vi lägger stor vikt på den sociala kompetensen och en hög stresstålighet hos våra medarbetare.
Du kommer att ingå ett team för att sköta säkerheten vid arbetsplatser, och dina arbetsuppgifter kommer till största del bestå av att arbeta som trafikvakt, men dirigering och lotsning av trafik ingår också i de dagliga arbetsuppgifterna. Andra arbetsuppgifter som tjänsten innefattar är exempelvis etablering- och avetablering av ett arbetsområde, samt tillsyn av ett etablerat arbetsområde.
Krav:
Du talar och skriver obehindrat på svenska
APV 1.1 - 1.3 (Har du inte detta utbildar vi dig internt)
B - körkort (Manuellt)

Meriterande:
Trafikverkets kravkurs för arbete på väg, 2.1.
Tidigare erfarenhet av arbete som trafikvakt och arbete på väg
C-kort & YKB



Omfattning:
Behovs- eller timanställd


Låter detta intressant för dig?
Varmt välkommen i så fall med ansökan!
Intervjuer och rekrytering sker löpande. Visa mindre

Parkeringsvakt

Ansök    Maj 7    Controlla AB    Parkeringsvakt
CONTROLLA AB är ett lokalt parkeringsbolag sen 34 år och med verksamhet i Västra Götalands Län och Hallands Län. Vi har Vårt kontor utanför Älvängen i Ale kommun. Vi söker i första hand en person som arbetar som parkeringsvakt eller som har arbetat som parkeringsvakt, med kunskaper på parkeringsövervakning av tomtmark, gatumarksutbildning är meriterande. I arbetsuppgifterna ingår att med tjänstefordon utföra parkeringsövervakning inom Göteborg med kranskom... Visa mer
CONTROLLA AB är ett lokalt parkeringsbolag sen 34 år och med verksamhet i Västra Götalands Län och Hallands Län.
Vi har Vårt kontor utanför Älvängen i Ale kommun. Vi söker i första hand en person som arbetar som parkeringsvakt eller som har arbetat som parkeringsvakt, med kunskaper på parkeringsövervakning av tomtmark, gatumarksutbildning är meriterande. I arbetsuppgifterna ingår att med tjänstefordon utföra parkeringsövervakning inom Göteborg med kranskommuner på privat tomtmark.
Arbetstider: Efter överenskommelse, 5-2 schema, klockslag 10:00 - 22:00 Visa mindre

Utvecklingsledare med inriktning på brandskydd- och civil beredskap

Ansök    Nov 8    Ale kommun    Brandman
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun. Frågar du våra Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar till att det... Visa mer
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss!




Om arbetsplatsen
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun.

Frågar du våra Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar till att det är lätt att leva i Ale. Kalla det gärna livskvalitet.

Säkerhetsenheten är en enhet inom avdelning kansli och säkerhet som organiseras inom kommunledningsförvaltningen som en av fyra avdelningar tillsammans med HR, Ekonomi och Strategi och uppföljning. Avdelningen består av drygt 20 medarbetare och säkerhetsenheten är totalt fyra personer som tillsammans arbetar med styrning, samordning, stöd och uppföljning av de processer som rör trygghet, brottsförebyggande, säkerhet, civil beredskap och systematiskt brandskyddsarbete.

Arbetsuppgifter
Säkerhetsenheten driver och utvecklar kommunens säkerhetsarbete och är specialiststöd till samtliga verksamheter i säkerhetsrelaterade frågor.

Som utvecklingsledare inom brandskydd och civil beredskap kommer du ansvara för kommunens övergripande strategiska planering, samordning, uppföljning och utveckling inom området brandskydd och civil beredskap, dock främst brandskydd i denna tjänst. Du kommer ta fram och sammanställa beslutsunderlag till förvaltningsledning och nämnd. Du kommer initiera och leda olika forum inom det systematiska brandskyddsarbetet och samverka med andra aktörer inom brandskydd, civil beredskap samt privata aktörer.

Arbetet som utvecklingsledare inom säkerhetsenheten omfattar både operativt och verksamhetsnära arbete samt strategisk planering och samverkan. Det ingår att leda grupper och projekt. Du kommer genomföra utbildningar och föreläsningar inom ditt område samt omvärldsbevaka, samordna och strategiskt implementera metoder och verktyg.


Kvalifikationer
Examen från universitet/högskola eller yrkeshögskola inom området räddningstjänst eller säkerhet- och beredskap.

Du har stor kunskap om räddningstjänst, systematiskt brandskyddsarbete och civil beredskap. Du har god vana av att bygga nätverk och stödja samverkan mellan olika aktörer.

Du behöver ha B-körkort, god svenska i tal och skrift samt goda kunskaper inom, och stort intresse för, enhetens verksamhetsområden. Meriterande är om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, särskilt med samordning liksom erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Detta är en tjänst med stort ansvar för utveckling, författande av styrdokument och samordning av dessa i samarbete med många andra aktörer.

Övrigt
Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. 

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. 


Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.


Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Trafikvakt/Lotsbilchaufför

Ansök    Aug 10    Saferoad Sverige AB    Trafikvakt
Nu söker vi ordningsamma och engagerade Trafikvakter / Lotsbilschaufförer till oss på Saferoad i Göteborg. Är du intresserad av service, trafiksäkerhet och arbetsmiljö kan det vara just dig vi söker! Vi söker dig som är arbetsam, initiativtagande och lösningsorienterad. Som person har du en förmåga att arbeta flexibelt då du kommer att jobba både i lag och självständigt. Arbetet kan innebära långa resor runt om i Sverige samt långa arbetsdagar förekommer. ... Visa mer
Nu söker vi ordningsamma och engagerade Trafikvakter / Lotsbilschaufförer till oss på Saferoad i Göteborg. Är du intresserad av service, trafiksäkerhet och arbetsmiljö kan det vara just dig vi söker!
Vi söker dig som är arbetsam, initiativtagande och lösningsorienterad. Som person har du en förmåga att arbeta flexibelt då du kommer att jobba både i lag och självständigt. Arbetet kan innebära långa resor runt om i Sverige samt långa arbetsdagar förekommer. Vi ser naturligtvis gärna att du som sökande är intresserad av trafik, service och trafiksäkerhet. Vi lägger stor vikt på den sociala kompetensen och en hög stresstålighet hos våra medarbetare.
Du kommer att ingå ett team för att sköta säkerheten vid arbetsplatser, och dina arbetsuppgifter kommer till största del bestå av att arbeta som trafikvakt, men dirigering och lotsning av trafik ingår också i de dagliga arbetsuppgifterna. Andra arbetsuppgifter som tjänsten innefattar är exempelvis etablering- och avetablering av ett arbetsområde, samt tillsyn av ett etablerat arbetsområde.
Krav:
Du talar och skriver obehindrat på svenska
APV 1.1 - 1.3 (Har du inte detta utbildar vi dig internt)
B - körkort (Manuellt)

Meriterande:
Trafikverkets kravkurs för arbete på väg, 2.1.
Tidigare erfarenhet av arbete som trafikvakt och arbete på väg



Omfattning:
Behovs- eller timanställd


Låter detta intressant för dig?
Varmt välkommen i så fall med ansökan!
Intervjuer och rekrytering sker löpande. Visa mindre

Parkeringsvakt

Ansök    Jun 13    Controlla AB    Parkeringsvakt
CONTROLLA AB är ett lokalt parkeringsbolag sen 33 år och med verksamhet i Västra Götalands Län och Hallands Län. Vi har Vårt kontor utanför Älvängen i Ale kommun. Vi söker i första hand en person som arbetar som parkeringsvakt eller som har arbetat som parkeringsvakt, med kunskaper på parkeringsövervakning av tomtmark, gatumarksutbildning är meriterande. I arbetsuppgifterna ingår att med tjänstefordon utföra parkeringsövervakning inom Göteborg med kranskom... Visa mer
CONTROLLA AB är ett lokalt parkeringsbolag sen 33 år och med verksamhet i Västra Götalands Län och Hallands Län.
Vi har Vårt kontor utanför Älvängen i Ale kommun. Vi söker i första hand en person som arbetar som parkeringsvakt eller som har arbetat som parkeringsvakt, med kunskaper på parkeringsövervakning av tomtmark, gatumarksutbildning är meriterande. I arbetsuppgifterna ingår att med tjänstefordon utföra parkeringsövervakning inom Göteborg med kranskommuner på privat tomtmark.
Vi erbjuder: 1 vikariat, tom 2024-02-28, efter detta datum finns stor möjlighet att få en tillsvidaretjänst.
Arbetstider: Efter överenskommelse, 5-2 schema Visa mindre

Trafikvakt/Lotsbilchaufför

Ansök    Aug 29    Saferoad Sverige AB    Trafikvakt
Nu söker vi ordningsamma och engagerade Trafikvakter / Lotsbilschaufförer till oss på Saferoad i Göteborg. Är du intresserad av service, trafiksäkerhet och arbetsmiljö kan det vara just dig vi söker! Vi söker dig som är arbetsam, initiativtagande och lösningsorienterad. Som person har du en förmåga att arbeta flexibelt då du kommer att jobba både i lag och självständigt. Arbetet kan innebära långa resor runt om i Sverige samt långa arbetsdagar förekommer. ... Visa mer
Nu söker vi ordningsamma och engagerade Trafikvakter / Lotsbilschaufförer till oss på Saferoad i Göteborg. Är du intresserad av service, trafiksäkerhet och arbetsmiljö kan det vara just dig vi söker!
Vi söker dig som är arbetsam, initiativtagande och lösningsorienterad. Som person har du en förmåga att arbeta flexibelt då du kommer att jobba både i lag och självständigt. Arbetet kan innebära långa resor runt om i Sverige samt långa arbetsdagar förekommer. Vi ser naturligtvis gärna att du som sökande är intresserad av trafik, service och trafiksäkerhet. Vi lägger stor vikt på den sociala kompetensen och en hög stresstålighet hos våra medarbetare.
Du kommer att ingå ett team för att sköta säkerheten vid arbetsplatser, och dina arbetsuppgifter kommer till största del bestå av att arbeta som trafikvakt, men dirigering och lotsning av trafik ingår också i de dagliga arbetsuppgifterna. Andra arbetsuppgifter som tjänsten innefattar är exempelvis etablering- och avetablering av ett arbetsområde, samt tillsyn av ett etablerat arbetsområde.
Krav:
Du talar och skriver obehindrat på svenska
APV 1.1 - 1.3 (Har du inte detta utbildar vi dig internt)
B - körkort (Manuellt)

Meriterande:
Trafikverkets kravkurs för arbete på väg, 2.1.
Tidigare erfarenhet av arbete som trafikvakt och arbete på väg



Omfattning:
Behovs- eller timanställd


Låter detta intressant för dig?
Varmt välkommen i så fall med ansökan!
Intervjuer och rekrytering sker löpande. Visa mindre

Samordnare trygghet och missbruksprevention till säkerhetsenheten

Ansök    Jul 7    Ale kommun    Säkerhetsrådgivare
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss? Tjänsten s... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Tjänsten som strategisk trygghets- och missbrukssamordnare, är placerad på avdelningen kansli och säkerhet, säkerhetsenheten - som ingår i sektor kommunstyrelsen. Sektorn bereder ärenden som ska beslutas i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, samordnar övergripande och strategiska frågor i kommunen och genomför projekt och uppdrag.

Säkerhetsenheten har ett strategiskt och kommunövergripande uppdrag, med inriktning mot styrning, stöttning och samordning inom områden säkerhet, krisberedskap, civilförsvar, trygghetsskapande- och brottsförebyggande (inklusive ANDTS) arbete och systematiskt brandskyddsarbete (SBA).

ARBETSUPPGIFTER
Samordnar och planerar Ale kommuns strategiska och kommunövergripande arbete med att förebygga brott, missbruk, otrygghet och utanförskap.

Att tillsammans med berörda verksamheter och externa samverkansparter som Polis och civilsamhället samordna arbetet kring det brottsförebyggande och trygghetsskapande arbetet inklusive vålds- och drogförebyggande (ANTDS) och arbetet mot extremism.

Arbetet sker på såväl strategisk som i vissa fall taktisk och operativ nivå. Du stödjer, styr, driver, samordnar och fångar upp olika perspektiv. Uppdraget innebär stort inflytande över hur det kommunövergripande trygghetsskapande och brottsförebyggande , säkerhets- och preventionsarbetet ska utvecklas och bedrivas.

Du ingår samtidigt i kommunens krisledningsstab (till exempel covid-19) som har i uppdrag att stötta och leda kommunens riskanalys-, säkerhetsskydds- och krisberedskapsarbete vid större samhällsstörningar.

Samtidigt ingår du i andra av säkerhetsenhetens uppdrag och ska vara beredd att bidra med kunskap och erfarenhet till det gemensamma utvecklingsarbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskole- eller universitetsutbildning inom till exempel offentlig förvaltning alternativt utbildning inom säkerhet- och trygghetsområdet. Annan tänkbar utbildningsbakgrund kan vara statsvetenskap och/eller social hållbarhet med fokus på stadsutveckling och integration.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet såsom engagemang, kreativitet och förmåga till helhetssyn.
Det är meriterande om du tidigare haft en arbetsroll som rustat dig med praktiska färdigheter i att möta människor i olika typer av livssituationer, till exempel personer som lever i social utsatthet alternativt om du har en arbetat inom en rättsvårdande myndighet såsom exempelvis inom Polismyndigheten.
Rollen ställer stora krav på att du har en utåtriktad och lösningsorienterad personlighet. Vidare behöver du ha ett äkta engagemang för trygghetsfrågorna ihop med förmåga att arbeta självständigt och projektinriktat samtidigt som du förstår vikten av kommunikation, relationsskapande och gränssättande arbete och samverkan. Du bör också kunna förstå och ta hänsyn till att det är ett långsiktigt arbete som kräver ödmjukhet, uthållighet och mod. Vi förutsätter att du har ett stort och utpräglat intresse för trygghets- och säkerhetsfrågor och hållbar samhällsutveckling.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Utvecklingsledare säkerhet, brotts- och drogförebyggare

Ansök    Nov 16    Ale kommun    Säkerhetsrådgivare
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss? Säkerhetse... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Säkerhetsenheten är en enhet inom avdelning Kansli och säkerhet som organiseras inom kommunstyrelsens ansvar som en av fyra avdelningar tillsammans med HR, Ekonomi och Strategi och uppföljning. Avdelningen består av drygt 20 medarbetare och säkerhetsenheten är totalt fyra personer som tillsammans arbetar med styrning, samordning, stöd och uppföljning av de processer som rör trygghet, brottsförebyggande, säkerhet, krishantering, civilt försvar och systematiskt brandskyddsarbete.

ARBETSUPPGIFTER
Säkerhetsenheten driver och utvecklar kommunens säkerhetsarbete och är specialiststöd till samtliga verksamheter i säkerhetsrelaterade frågor.

Som utvecklingsledare inom brotts- och drogförebyggande arbete kommer du ansvara för kommunens övergripande strategiska planering, samordning, uppföljning och utveckling inom området brotts och drogförebyggande arbete. Du kommer ta fram och sammanställa beslutsunderlag till förvaltningsledning och nämnd. Du kommer initiera och leda olika forum för ökad trygghet och samverka med andra samhällsaktörer inom brottsbekämpning samt privata aktörer.

Arbetet som utvecklingsledare säkerhet omfattar både operativt och verksamhetsnära arbete samt strategisk planering och samverkan. Det ingår att leda grupper och projekt. Du kommer genomföra utbildningar och föreläsningar inom säkerhetsområdet samt omvärldsbevaka, samordna och strategiskt implementera metoder och verktyg.

KVALIFIKATIONER
Examen från universitet/högskola eller YH inom området säkerhet och trygghet eller motsvarande som är relevant för tjänsten.

Du behöver ha B-körkort, god svenska i tal och skrift samt goda kunskaper inom och stort intresse för avdelningens verksamhetsområden. Meriterande är om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, särskilt med samordning liksom erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Detta är en tjänst med stort ansvar för utveckling och författande av styrdokument och samordning av dessa i samarbete med många andra aktörer.

Du har stor kunskap om drogförebyggande arbete och VBE samt det nationella ANDT arbetet. Du har god vana av att bygga nätverk och stödja samverkan mellan olika aktörer.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Utvecklingsledare säkerhet, civilt försvar och krisberedskap

Ansök    Nov 16    Ale kommun    Säkerhetsrådgivare
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss? Säkerhetse... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Säkerhetsenheten är en enhet inom avdelning Kansli och säkerhet som organiseras inom kommunstyrelsens ansvar som en av fyra avdelningar tillsammans med HR, Ekonomi och Strategi och uppföljning. Avdelningen består av drygt 20 medarbetare och säkerhetsenheten är totalt fyra personer som tillsammans arbetar med styrning, samordning, stöd och uppföljning av de processer som rör trygghet, brottsförebyggande, säkerhet, krishantering, civilt försvar och systematiskt brandskyddsarbete.

ARBETSUPPGIFTER
Säkerhetsenheten driver och utvecklar kommunens säkerhetsarbete och är specialiststöd till samtliga verksamheter i säkerhetsrelaterade frågor.

Som utvecklingsledare inom civilt försvar och krisberedskap kommer du ansvara för kommunens övergripande strategiska planering, samordning, uppföljning och utveckling inom områdena civilt försvar och krisberedskap. Du kommer ge råd och stöd till förvaltningarna inom till exempel totalförsvarsplanering, säkerhetsskydd, risk- och sårbarhetsanalyser, kontinuitetsplanering och krishanteringsplaner. Tjänsten innefattar att ta fram och sammanställa beslutsunderlag till förvaltningsledning och nämnd. I tjänsten ingår även att utbilda och öva förvaltningarna i krishantering och stabsmetodik. Du kommer även att informera och uppdatera verksamheterna om beslut, lagar och riktlinjer inom säkerhet, civilt försvar och krisberedskap.

Arbetet som utvecklingsledare säkerhet omfattar både operativt och verksamhetsnära arbete samt strategisk planering och samverkan. Det ingår att leda grupper och projekt. Du kommer genomföra utbildningar och föreläsningar inom säkerhetsområdet samt omvärldsbevaka, samordna och strategiskt implementera metoder och verktyg.

KVALIFIKATIONER
Examen från universitet/högskola eller YH inom området säkerhet och beredskap eller motsvarande som är relevant för tjänsten.

Du behöver ha B-körkort, god svenska i tal och skrift samt goda kunskaper inom och stort intresse för avdelningens verksamhetsområden. Meriterande är om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, särskilt med samordning liksom erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Detta är en tjänst med stort ansvar för utveckling och författande av styrdokument och samordning av dessa i samarbete med många andra aktörer.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och därför krävs svenskt medborgarskap. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

People Safety Specialist

Vill du vara med och göra vardagen lättare för människor runt om i världen? Utan att se det möter du oss varje dag i din vardag. Vi finns i dina skosulor, i din mobil och i tidningen du läser. Med ett gemensamt engagemang för innovation, hållbarhet och säkerhet arbetar våra medarbetare dagligen för en hållbar framtid. Säkerhet, integritet och hållbarhet är våra grundprinciper på Nouryon. Det ger dig en uppfattning om hur viktigt hälsa, säkerhet, miljö & se... Visa mer
Vill du vara med och göra vardagen lättare för människor runt om i världen? Utan att se det möter du oss varje dag i din vardag. Vi finns i dina skosulor, i din mobil och i tidningen du läser. Med ett gemensamt engagemang för innovation, hållbarhet och säkerhet arbetar våra medarbetare dagligen för en hållbar framtid.
Säkerhet, integritet och hållbarhet är våra grundprinciper på Nouryon. Det ger dig en uppfattning om hur viktigt hälsa, säkerhet, miljö & security (HSE&S) är hos oss. Vi vill att våra anställda ska känna sig trygga på arbetet och komma hem välmående efter varje arbetsdag. Vi har kommit långt och skulle beskriva vår HSE-kultur som mogen. Men vi vill alltid göra mer. Om du vill spela en stor roll i vår fortsatta resa och påverka våra medarbetare när det gäller hälsa & säkerhet så är det här rätt jobb för dig!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Bidra till att utveckla en stark säkerhetskultur som stödjer Nouryons och Site Bohus HSE&S- arbete genom att vara en engagerande ambassadör för Life Saving Rules, People Safety Procedures och Incident Management (hantering av tillbud och incidenter).
Definiera, implementera och utveckla rutiner för att säkerställa att Site Bohus agerar enlighet lagar, förordningar och Nouryon-direktiv.
Driva förbättringsprojekt utifrån identifierade behov och hjälpa organisationen att uppnå satta mål inom området People Safety. Detta inkluderar att utveckla och tillhandahålla informations- och utbildningsmaterial samt genomföra utbildningar inom områden kopplade till People Safety.
Ta ägandeskap och driva processen med hantering av tillbud och incidenter. Leda eller stötta utredningar av allvarliga tillbud och incidenter för att bidra till effektiva åtgärder och förbättringar samt coacha organisationen.
Ansvara för att driva sitens program för beteendebaserad säkerhet (BBS) med utbildningar, kampanjer, uppföljning samt stötta chefer och anställda i detta arbete.
Inneha rollen som superuser inom HSE- rapporteringssystemet för BBS, tillbud- och incidenter och åtgärder. Kvalitetssäkra rapporteringen och systematiskt sköta uppföljning och analysera data och vidta åtgärder för att förbättra systemet såväl som kvalitén på rapporteringen. Tillhandahålla utbildningar och information samt stötta organisationen i frågor kopplat till systemet.
Samordna och leverera HSE-relaterade evenemang och engagemang på siten.
Nätverka med andra siter inom Nouryon inom ansvarsområdet för att utveckla kunskap och bästa praxis


Kvalifikationer
Universitets- eller högskoleexamen, arbetsmiljöingenjörsutbildning eller motsvarande
Omfattande kunskap om hälsa, säkerhet och arbetsmiljö och av arbete i HSE Ledningssystem
Erfarenhet av att utreda och hantera tillbud och incidenter
Erfarenhet från kemisk processindustri
Förmåga att arbeta systematiskt, strukturerat och med fokus på förbättringar
Kommunikations- och samarbetsförmåga samt förmåga att leda, engagera och coacha andra
Vara bekväm med att organisera och genomföra utbildningar
Flytande svenska och engelska, skriftligt och muntligt



Varför Nouryon?
Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Från första dagen stöttar vi din personliga utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.

Ytterligare information
Detta är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Bohus. Du kommer att rapportera till Hse Manager.
Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med CV och ansökningsbrev. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Sara Sjölin Mustonen, Hse Manager, [email protected], +46709577095
För mer information om rekryteringsprocessen eller din ansökan, vänligen kontakta Matilda Bolin, HR Business Partner, [email protected]
För fackliga frågor:
Akademikerklubben: Katarina Risö, +46 709 57 74 27
Unionen: Helene Rosenlund, +46 708 21 18 39
Ledarna: Sanna Backman, +46 709 57 71 03


Om du har generella frågor eller behöver hjälp, vänligen kontakta: [email protected]

Mer om företaget
Nouryon är ett ledande globalt företag inom specialkemi. Industrier och konsumenter över hela världen förlitar sig på våra lösningar för tillverkning av oumbärliga vardagsprodukter som hygienartiklar, rengöringsprodukter, färg, jordbruksprodukter och livsmedel, läkemedel och byggmaterial. Dessutom har våra 9,700 medarbetares gemensamma engagemang för våra kunder, tillväxt, säkerhet, hållbarhet och innovation lett till en genomgående stark ekonomisk utveckling. Vi finns i fler än 80 länder runt om i världen med våra branschledande varumärken. Besök vår webbplats och följ oss @Nouryon och på LinkedIn.

Ansökningsprocessen
Efter ansökningstidens slut påbörjar vi urvalsprocessen.
I vårt första urval går vi noga igenom alla ansökningar där kravprofilen jämförs med samtliga kandidater
Möter dina kompetenser och kvalifikationer den profil vi söker blir du inbjuden till en första telefonintervju på ca 30 minuter. Går du därefter vidare i vår urvalsprocess är nästa steg att vi bjuder in dig till ett personligt möte, en face-to-face intervju på ca 1,5 timme, tillsammans med rekryterande chef.
Vi ser fram emot din ansökan!





Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Specialist inom Brand och Skalskydd

Specialist inom Brand och Skalskydd Vill du vara med och göra vardagen lättare för människor runt om i världen? Utan att se det möter du oss varje dag i din vardag. Vi finns i dina skosulor, i din mobil och i tidningen du läser. Med ett gemensamt engagemang för innovation, hållbarhet och säkerhet arbetar våra medarbetare dagligen för en hållbar framtid. Vi söker nu en Specialist inom Brand och Skalskydd till vår site Bohus. Du kommer vara ansvarig för at... Visa mer
Specialist inom Brand och Skalskydd
Vill du vara med och göra vardagen lättare för människor runt om i världen? Utan att se det möter du oss varje dag i din vardag. Vi finns i dina skosulor, i din mobil och i tidningen du läser. Med ett gemensamt engagemang för innovation, hållbarhet och säkerhet arbetar våra medarbetare dagligen för en hållbar framtid.


Vi söker nu en Specialist inom Brand och Skalskydd till vår site Bohus. Du kommer vara ansvarig för att säkra upp rutiner kring nödlägesberedskap, att säkerställa vårt systematiska arbete med brandskydd (SBA) samt vårt systematiska arbete kopplat till skalskydd. Intresserad? Sök idag!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Rollen som brand- och skalskyddsspecialist är en nyckelroll på vår anläggning. Anläggningen är Sevesoklassad med både produktion, vattenrening, forskning och utveckling inom grindarna. Som Specialist inom Brand och Skalskydd är du en del av HSE&S teamet och har ett nära samarbete med HSE&S Chef. Du kommer att jobba både med att se till att vi uppfyller myndighets- och lagkrav samt med ständiga förbättringar vad gäller SBA, nödlägesberedskap, brandfarlig vara samt skalskydd. I rollen ingår även ansvar för den tekniska utrustningen som tillhör brand och skalskydd.


Du är sitens kontaktperson gentemot externa aktörer samt interna samarbetspartners där du medverkar i olika projekt.

Kvalifikationer
3-årig brandingenjörsutbildning eller likvärdig/motsvarande utbildning och/eller relevant mångårig arbetserfarenhet.
God kunskap inom SBA (Systematiskt Brandskyddsarbete)
Gärna arbetserfarenhet från kemisk industri eller brandkår
God förståelse för regelverk gällande brand, hälsa, säkerhet och miljö
Förmåga att arbeta systematiskt med att sätta strukturer och driva förbättringar
Goda samarbets- och kommunikationsförmågor, särskilt med externa aktörer så som myndigheter
Förmåga att organisera samt leda utbildningar och presentationer
Flytande tal- och skrivkunskaper i svenska och engelska är ett krav



Varför Nouryon?
Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Från första dagen stöttar vi din personliga utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.

Ytterligare information
Detta är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Bohus. Du kommer att rapportera till HSE Manager.
Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med CV och ansökningsbrev. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Sara Sjölin, Hse Manager, +46709577095, [email protected]

För fackliga frågor:
Akademikerklubben: Katarina Risö, +46 709 57 74 27
Unionen: Helene Rosenlund, +46 708 21 18 39
Ledarna: Sanna Backman, +46 709 57 71 03

Om du har generella frågor eller behöver hjälp, vänligen kontakta: [email protected]

Mer om företaget
Nouryon är ett ledande globalt företag inom specialkemi. Industrier och konsumenter över hela världen förlitar sig på våra lösningar för tillverkning av oumbärliga vardagsprodukter som hygienartiklar, rengöringsprodukter, färg, jordbruksprodukter och livsmedel, läkemedel och byggmaterial. Dessutom har våra 9,700 medarbetares gemensamma engagemang för våra kunder, tillväxt, säkerhet, hållbarhet och innovation lett till en genomgående stark ekonomisk utveckling. Vi finns i fler än 80 länder runt om i världen med våra branschledande varumärken. Besök vår webbplats och följ oss @Nouryon och på LinkedIn.

Ansökningsprocessen
Efter ansökningstidens slut påbörjar vi urvalsprocessen.
I vårt första urval går vi noga igenom alla ansökningar där kravprofilen jämförs med samtliga kandidater.
Möter dina kompetenser och kvalifikationer den profil vi söker blir du inbjuden till en första telefonintervju på ca 30 minuter. Går du därefter vidare i vår urvalsprocess är nästa steg att vi bjuder in dig till ett personligt möte, en face-to-face intervju på ca 1,5 timme, tillsammans med rekryterande chef.


Vi ser fram emot din ansökan!


Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Byggnadsinspektör

Ansök    Maj 23    Ale kommun    Byggnadsinspektör
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss? Byggenhete... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Byggenhetens uppdrag är bland annat att hantera bygglov, tillsyn av olovlig byggnation och rådgivning till invånare och näringsliv. Vi arbetar med att förenkla för alla utan att göra avkall på rättssäkerheten. Ökad digitalisering och förbättring är en självklar del av arbetet. På byggenheten är vi 12 personer, av olika professioner.

ARBETSUPPGIFTER
En byggnadsinspektör har ansvaret för den tekniska delen av bygglovsprocessen och utgör en viktig del i samhällsbyggnadsprocessen när våra kommuninvånare och företag söker bygglov.

Du kommer att arbeta främst med tekniskt samråd, startbesked, slutsamråd, slutbesked och anmälningsärenden på byggenheten. Som byggnadsinspektör kommer du att vara en del av enhetens utåtriktade verksamhet och lämna råd och upplysningar till invånare och företag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen som byggnadsingenjör, byggnadsinspektör eller motsvarande utbildning inom samhällsbyggnad som vi anser likartad. Du bör ha goda kunskaper om Plan- och bygglagen med tillhörande föreskrifter. Det är positivt om du har förståelse för att arbeta i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du tidigare har arbetat som byggnadsinspektör eller har erfarenhet från byggbranschen.

Du är serviceinriktad och kommunicerar på ett tydligt sätt både internt och till allmänheten. Vi söker dig som har lätt att samarbeta med andra. Du är duktig på att planera din arbetsdag och söker aktivt nya utmaningar i dagliga arbetet. Du drivs av att förbättra på ett nytänkande sätt för den egna verksamheten och för våra sökande.

Du har kunskap om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet. Du ska behärska det svenska språket väl och ha förmåga att uttrycka dig tydligt och enkelt i tal och skrift samt ha god datorvana. Körkort för bil är ett krav.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Tillsynshandläggare inom plan- och bygglagen

Ansök    Okt 2    Ale kommun    Bygglovshandläggare
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 600 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss? Ale kommun... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 600 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Ale kommun har beslutat att ändra sin styrmodell till att arbeta med tillitsbaserad styrning, vilket skapar nya möjligheter och utmaningar för organisationen. Sektor samhällsbyggnad står i startgroparna för att implementera det nya arbetssättet i organisationen. Sektorn har en mycket god relation med nämnd och avsikten är att tillsammans skapa de nya arbetssätten som denna metod möjliggör. Vi tror därför att det är avgörande att även du engageras av denna möjlighet och har modet att tillsammans med oss driva utvecklingen som en god medspelare.

Vi söker en tillsynshandläggare inom plan- och bygglagen (PBL) som vill vara med och utveckla Ale kommun tillsammans med oss. Då handläggning inom tillsyn är ett relativt nyinrättat uppdrag i kommunen behöver vi nu utöka med ytterligare en tjänst. Det innebär att du kommer att vara delaktig i uppbyggnaden av din funktion.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär handläggning inom områden för tillsyn, till exempel olovligt byggande, ovårdade tomter, förfallna byggnader, obligatorisk ventilationskontroll (OVK) samt andra förekommande tillsynsområden utifrån plan- och bygglagen. Du bereder ärenden och föredrar dem för den politiska nämnden. Du gör platsbesök, dokumenterar och skriver beslut samt förelägganden. Du kommer att ha ett nära samarbete med byggenheten och andra medarbetare inom sektor samhällsbyggnad.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom bygglov eller juridik, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning/tillsynsarbete inom plan- och bygglagen är ett krav. Flytande svenska i tal och skrift är ett måste för tjänsten. Du behöver ha B-körkort.

Uppdraget passar dig som är strukturerad och som gillar att arbeta självständigt med omväxlande arbetsuppgifter. Du tycker om problemlösning och har förmåga att ta hänsyn till flera perspektiv i dina bedömningar. Du har god administrativ kunskap och är därför bra på att strukturera, planera samt prioritera ditt arbete. Som person är du lugn, stabil och relationsskapande samt har förmåga att fokusera på rätt saker. Du har lätt för att lyssna samt anpassa ditt sätt att kommunicera. Du är därmed tydlig och säkerställer att dina budskap når fram. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Intervjuer kommer att genomföras den 3 och 4 november. Vänligen ange i din ansökan om du har förhinder någon av dagarna.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

HMS Personsäkerhetsspecialist

Säkerhet, integritet och hållbarhet är våra grundprinciper på Nouryon. Det ger dig en uppfattning om hur viktigt hälsa, säkerhet, miljö & security (HSE &S) är hos oss. Vi vill att våra anställda ska känna sig trygga på arbetet och komma hem välmående efter varje arbetsdag. Vi har kommit långt och skulle beskriva vår HSE-kultur som mogen. Men vi vill alltid göra mer. Om du vill spela en stor roll i vår fortsatta resa och påverka våra medarbetare när det gäl... Visa mer
Säkerhet, integritet och hållbarhet är våra grundprinciper på Nouryon. Det ger dig en uppfattning om hur viktigt hälsa, säkerhet, miljö & security (HSE &S) är hos oss. Vi vill att våra anställda ska känna sig trygga på arbetet och komma hem välmående efter varje arbetsdag. Vi har kommit långt och skulle beskriva vår HSE-kultur som mogen. Men vi vill alltid göra mer. Om du vill spela en stor roll i vår fortsatta resa och påverka våra medarbetare när det gäller hälsa & säkerhet så är det här rätt jobb för dig!
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Bidra till att utveckla en stark säkerhetskultur som stödjer Nouryons och Site Bohus HSE&S- arbete genom att vara en engagerande ambassadör för Life Saving Rules, People Safety Procedures och Incident Management (hantering av tillbud och incidenter).
Definiera, implementera och utveckla rutiner för att säkerställa att Site Bohus agerar enlighet lagar, förordningar och Nouryon-direktiv.
Driva förbättringsprojekt utifrån identifierade behov och hjälpa organisationen att uppnå satta mål inom området People Safety. Detta inkluderar att utveckla och tillhandahålla informations- och utbildningsmaterial samt genomföra utbildningar inom områden kopplade till People Safety.
Ta ägandeskap och driva processen med hantering av tillbud och incidenter. Leda eller stötta utredningar av alvarliga tillbud och incidenter för att bidra till effektiva åtgärder och förbättringar samt coacha organisationen.
Ansvara för att driva sitens program för beteendebaserad säkerhet (BBS) med utbildningar, kampanjer, uppföljning samt stötta chefer och anställda i detta arbete.
Inneha rollen som superuser inom HSE- rapporteringssystemet för BBS, tillbud- och incidenter och åtgärder. Kvalitetssäkra rapporteringen och systematiska sköta uppföljning och analysera data och vidta åtgärder för att förbättra systemet såväl som kvalitén på rapporteringen. Tillhandahålla utbildningar och information samt stötta organisationen i frågor kopplat till systemet.
Samordna och leverera HSE-relaterade evenemang och engagemang på siten.
Nätverka med andra siter inom Nouryon inom ansvarsområdet för att utveckla kunskap och bästa praxis.

Kvalifikationer
Universitets- eller högskoleexamen, arbetsmiljöingenjörsutbildning eller motsvarande
Omfattande kunskap om hälsa, säkerhet och arbetsmiljö och av arbete i HSE Ledningssystem
Erfarenhet av att utreda och hantera tillbud och incidenter
Erfarenhet från kemisk processindustri
Förmåga att arbeta systematiskt, strukturerat och med fokus på förbättringar
Kommunikations- och samarbetsförmåga samt förmåga att leda, engagera och coacha andra
Vara bekväm med att organisera och genomföra utbildningar
Flytande svenska och engelska, skriftligt och muntligt

Varför Nouryon?
Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Från första dagen stöttar vi din personliga utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.
Ytterligare information
Detta är en visstidsanställning till och med 08/31/2022 på heltid med placeringsort Bohus.
Du kommer att rapportera till HSE&S Manager. Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med CV och ansökningsbrev. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Karin Sandell HSE&S Manager, +46 705 680 871.
För mer information om rekryteringsprocessen eller din ansökan, vänligen kontakta Matilda Bolin, Rekryterings specialist, +46 709 577 134.
För fackliga frågor Bohus:
Karin Ohlsson, Akademikerna +4 631 587 114
Heléne Rosenlund, Unionen, +4 631 587 186
Ronny Knutsson, Ledarna +4 631 587 344
Om du har generella frågor eller behöver hjälp, vänligen kontakta: [email protected]
Mer om företaget
Nouryon har cirka 10 000 anställda och verksamhet i över 80 länder runt om i världen. Under vår nästan 400 år långa resa mot att bli en global ledare inom specialkemi har vi byggt upp stor expertis, utvecklat långsiktiga kundrelationer och förtjänat en plats bland de branschledande företagen när det kommer till säkerhet, hållbarhet och tillförlitlighet. Runt om i världen har våra produkter stor betydelse i människors vardagliga liv.
Ansökningsprocessen
Efter ansökningstidens slut påbörjar vi urvalsprocessen.
I vårt första urval går vi noga igenom alla ansökningar där kravprofilen jämförs med samtliga kandidater.
Möter dina kompetenser och kvalifikationer den profil vi söker blir du inbjuden till en första telefonintervju på ca 30 minuter. Går du därefter vidare i vår urvalsprocess är nästa steg att vi bjuder in dig till ett personligt möte, en face-to-face intervju på ca 1,5 timme, tillsammans med rekryterande chef.
Vi ser fram emot din ansökan!
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Continuous Improvement Manager

Do you want to be part of making everyday life easier for people around the world? Without seeing it, you meet us every day in your everyday life. We are in your soles, in your mobile and in the newspaper you read. With a common commitment to innovation, sustainability and safety, our employees work daily for a sustainable future. We are now looking for a new Continuous Improvement Manager. Main responsibilities As Continuous Improvement Manager you will ... Visa mer
Do you want to be part of making everyday life easier for people around the world? Without seeing it, you meet us every day in your everyday life. We are in your soles, in your mobile and in the newspaper you read. With a common commitment to innovation, sustainability and safety, our employees work daily for a sustainable future.
We are now looking for a new Continuous Improvement Manager.
Main responsibilities
As Continuous Improvement Manager you will be part of our site in Bohus, ensuring efficient work processes and establishing a culture for continuous improvements. Further you should facilitate the onsite rollout and maintenance of the Leading Performance System which is a harmonized way of working.
As a member of the local management team in Bohus, you will play a crucial role in the continued success of the site.


Primary functions:
Install and maintain continuous improvement program at the site
Train and coach site management and staff in leading and implementing change
Conduct shop-floor activity analyses, interviews, data gathering and analysis and compile into improvement opportunities and impact
Support the site leadership in improvement project idea generation, project
chartering, action planning and implementation
Lead Black Belt improvement projects at the site when needed - request more BB support when needed
Coordinate the site Brown and Green belt improvement projects, ensure the tracking of benefits of local projects and that projects are driven to completion and/or closure
Local contact for Continuous Improvement related initiatives including Lean Six Sigma

Qualifications
You got the ability and interest to coach, lead and teach colleagues and enjoy being in an environment of change. You are a good team player, knows how to build own network and ability to gain respect and trust through situational leadership and integrity. We also believe that you are risk-friendly and self-directed, able to take a decision quickly within uncertainty.
We are committed to creating a diverse environment and is proud to be an equal opportunity employer. All qualified applicants will receive consideration for employment.
Bachelor’s degree and experience in continuous improvement methodologies such as Lean, Six Sigma, TPM
Strong analysis and problem-solving skills, able to identify and structure issues, run accurate (also statistical) analyses and synthesize recommendations

Why join us?
Are you passionate about sustainability, innovation, safety, and collaboration? Do you want to grow together with a company that is forward-looking and continuously improving how they work? Our employees have ideas on how to build a sustainable future and the drive and passion to realize them. They believe that building long-term relationships and integrity are keys to success. If that describes you, we will gladly make way for your ambitions. We offer you countless career opportunities. From day one we support you with your personal growth, through challenging positions and comprehensive learning and development opportunities, in a dynamic, international, diverse, and proactive working environment.
Additional information
This is a permanent position on a full-time basis, reporting directly to the Site Director.
Please apply latest december 1 via our online recruitment system with an uploaded job specific resume and cover letter. We do not accept applications via e-mail, these applications will be disregarded.
For additional information about the vacancy please contact Site Director, Markus Dimberg Email: [email protected]
For information about the recruitment process or your application, please contact Håkan Malmberg, Recruitment Specialist, [email protected]
For unions related questions please contact:
Akademikerna, Katarina Risö, +46709577427
Unionen, Heléne Rosenlund. +46708211839
Ledarna, Sanna Backman, +46709577103
If you have any general questions or need assistance, please contact: [email protected]
We have already chosen our sourcing channels for this recruitment and kindly ask not to be contacted by any advertisement agents, recruitment agencies or manning companies
About Nouryon
Markets and consumers worldwide rely on our?essential solutions to manufacture everyday products,?such as?personal care,?cleaning goods, paints and coatings, agriculture and food, pharmaceuticals, and building products.?Furthermore, the dedication of more than 7,900 employees with a shared commitment to our customers,?business growth, safety,?sustainability?and innovation has resulted in a consistently strong financial performance. We operate in over 80 countries around the world with a portfolio of industry-leading brands. Do not forget to follow us on Linkedin and Facebook for regular updates of new exciting positions and stories about our achievements. Visa mindre

Bygglovshandläggare

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 300 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Det går bra för Ale. Vi växer som aldrig förr och hela ... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 300 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare.

Det går bra för Ale. Vi växer som aldrig förr och hela kommunen präglas av framåtanda. Nu söker vi dig som vill vara med på vår resa mot ett ännu bättre Ale.

Navet i detta målmedvetna arbete är sektor samhällsbyggnad vars personal med entusiasm, kompetens och driv arbetar för att förädla och utveckla Ale kommun. Vill vi förstärka vår bygglovenhet med en duktig bygglovshandläggare.

Bygglovenheten hanterar komplexa byggen, stora och små bostads- och verksamhetsprojekt. Vårt uppdrag är att hjälpa allmänheten och aktörer i byggbranschen igenom bygglovsprocessen fram till en god bebyggelsemiljö. Just nu arbetar vi aktivt med att utveckla och förbättra vår service och hantering av bygglovsärenden, bland annat genom att införa E-tjänster i bygglovsprocessen.

Vi är ett trevligt och engagerat gäng arbetskamrater som strävar efter ett öppet arbetsklimat där alla får utrymme att utvecklas och bidra till verksamheten. Vi har varierande och utvecklande arbetsuppgifter, en god arbetsmiljö och möjligheter till kompetensutveckling. Är du intresserad av att engagera dig i utveckling av verksamheten så finns stora möjligheter till detta.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter innebär att

- arbeta självständigt med handläggning av bygglov och förhandsbesked i nära samarbete med övriga medarbetare.
- ge service och information till allmänheten, sökanden, konsulter och exploatörer.
- bereda och föredra ärenden i samhällsbyggnadsnämnden.
- aktivt delta i arbetet med att förbättra och utveckla processerna, rutinerna och arbetssättet i verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har

- utbildning som arkitekt eller bygglovshandläggare eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig.
- erfarenhet av myndighetsutövning.
- goda kunskaper inom plan- och bygglagen och tillhörande lagstiftning.
- intresse för gestaltningsfrågor, tillgänglighet och hållbart byggande.
- B-körkort.

Det är meriterande om du har erfarenhet av husprojektering.

Som person är du social, lösningsfokuserad och ansvarstagande.
Du värdesätter ett gott bemötande och har en förmåga att prioritera, organisera och planera arbetet på ett effektivt sätt.
Omvärldsbevakning ser du som en självklarhet för att hålla dig uppdaterad på nya lagar och regler och du delar gärna med dig av dina kunskaper.
Då arbetet innebär mycket kontakt med allmänhet och myndigheter krävs att du väl behärskar svenska språket i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Eftersom vi arbetar med att planera ett samhälle för alla och strävar efter att vår arbetsplats ska spegla samhället i stort ser vi gärna sökanden som kan bidra till en mångfald på arbetsplatsen och ha nya perspektiv i vårt arbete med att bygga framtidens Ale.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Byggnadsinspektör, sektor samhällsbyggnad

Ansök    Sep 29    Ale kommun    Byggnadsinspektör
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 600 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss? Ale kommun... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 600 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Ale kommun har beslutat att ändra sin styrmodell till att arbeta med tillitsbaserad styrning, vilket skapar nya möjligheter och utmaningar för organisationen. Sektor samhällsbyggnad står i startgroparna för att implementera det nya arbetssättet i organisationen. Sektorn har en mycket god relation med nämnd och avsikten är att tillsammans skapa de nya arbetssätten som denna metod möjliggör. Vi tror därför att det är avgörande att även du engageras av denna möjlighet och har modet att tillsammans med oss driva utvecklingen som en god medspelare.

Sektor samhällsbyggnad behöver förstärka bygglovenheten med en byggnadsinspektör. Bygglovenheten hanterar komplexa byggen, stora och små bostads- och verksamhetsprojekt. Vårt uppdrag är att hjälpa allmänheten och aktörer i byggbranschen igenom bygglovsprocessen fram till en god bebyggelsemiljö. Just nu arbetar vi aktivt med att utveckla och förbättra vår service och hantering av bygglovsärenden, bland annat genom att införa e-tjänster i bygglovsprocessen.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär självständig handläggning och teknisk granskning. Du kommer att hålla i samråd, arbetsplatsbesök samt besluta om startbesked och slutbesked. Arbetet innebär kontakt med byggherrar och exploatörer samt att ge service och information till allmänheten. Du kommer att delta aktivt i arbetet med att förbättra och utveckla processer, rutiner och arbetssätt i verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Ingenjörsutbildning inom byggnadsteknik, eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Du har erfarenhet av myndighetsutövning inom området samt goda kunskaper om plan- och bygglagstiftning. Vi ser gärna att du har flerårig arbetslivserfarenhet som byggnadsinspektör eller kontrollansvarig. Vidare behöver du ha B-körkort.

Som person är du social, lösningsfokuserad och ansvarstagande. Du värdesätter ett gott bemötande och har en förmåga att prioritera, organisera och planera arbetet på ett effektivt sätt. Omvärldsbevakning ser du som en självklarhet för att hålla dig uppdaterad på nya lagar och regler och du delar gärna med dig av dina kunskaper. Då arbetet innebär mycket kontakt med allmänhet och myndigheter krävs att du väl behärskar svenska språket i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Intervjuer kommer att genomföras den 30 oktober eller 3 november. Vänligen ange i din ansökan om du har förhinder någon av dessa dagar.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Säkerhetssamordnare brandskydd - internt skydd, säkerhetsenheten

Ansök    Sep 8    Ale kommun    Säkerhetsrådgivare
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 600 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss? Vi söker e... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 600 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Vi söker en säkerhetssamordnare brandskydd - internt skydd till vår säkerhetsenhet.

Säkerhetsenheten i Ale ansvarar för organisationens SBA-dokument, policy, handbok med mera. Vidare genomförs stödjande insatser som hjälp vid övningar samt med kontinuerliga utbildningar. Enheten stödjer verksamheterna med deras SBA-arbete, och vid inträffade brandtillbud samt utför revisioner och kontrollerar SBA, lås och larm.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer som säkerhetssamordnare bland annat att;

- Utveckla, samordna och stödja hela organisationens utförande av det systematiska brandskyddsarbetet, vikt ska läggas på att underlätta samverkan mellan fastighetsägare samt nyttjanderättsinnehavare.
- Utveckla, samordna och stödja hela organisationens utförande av det systematiska säkerhetsarbetet.
- Ansvara för kommunens handlingsprogram enligt LSO.
- Samordna och stödja hela organisationens nyttjande av fysiskt/elektronisk skydd. Härvid ska visst kravställande ingå, detta i samverkan med Fastighet.

KVALIFIKATIONER
Eftergymnasial utbildning är ett krav. Antingen inom brandskydd eller övergripande (brand)skydd/säkerhet.

Erfarenhet krävs av systematiskt brandskyddsarbete inom offentlig sektor, gärna såväl operativt som strategiskt. Goda kunskaper, såväl teoretiska som praktiska, i Lag (2003:778) om skydd mot olyckor samt SRVFS (Statens räddningsverks) 2004:3 är ett krav. Kunskaper om lås och larm är meriterande.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och förmåga att formulera olika typer av styrande dokument. Du ska arbeta fram och om styrande dokument inklusive hantera remissförfarande och förankring av nya styrdokument.

I tjänsten ingår att föredra ärenden inför ledningsgrupp samt nämnd/fullmäktige.

Då utbildningsinsatser är en viktig del för att bygga kunskap i organisationen om frågorna är det viktigt att du har en god förmåga att förklara, motivera och engagera. Den kommunikativa förmågan är av stor vikt.

Erfarenheter av att stödja och vara beslutsstöd till chefer på olika nivåer inom en offentlig organisation är meriterande.

I tjänsten ingår att agera förtroendeskapande för att arbetet med brandskydd bedrivs på ett strukturerat och ambitiöst sätt. Eftersom enheten är centralt placerad och ska stödja verksamheterna är det av stor vikt att du har en god förmåga att samarbeta och att bygga relationer med företrädare för i princip hela den kommunala organisationen. Du behöver således vara inriktad på att upprätta, förvalta och utveckla rutiner och strukturer på ett styrande och stödjande sätt. Inriktningen i arbetet går ut på att styra verksamheterna i en viss riktning genom att stödja dem.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Tjänsten kan komma att tas i anspråk av intern sökande.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Byggnadsinspektör

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 300 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Det går bra för Ale. Vi växer som aldrig förr och hela k... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 300 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar.
Då krävs riktigt bra medarbetare.

Det går bra för Ale. Vi växer som aldrig förr och hela kommunen präglas av framåtanda.
Nu söker vi dig som vill vara med på vår resa mot ett ännu bättre Ale.

Navet i detta målmedvetna arbete är sektor samhällsbyggnad vars personal med entusiasm, kompetens och driv arbetar för att förädla och utveckla Ale kommun. Nu vill vi förstärka vår bygglovenhet med en duktig byggnadsinspektör.

Bygglovenheten hanterar komplexa byggen, stora och små bostads- och verksamhetsprojekt. Vårt uppdrag är att hjälpa allmänheten och aktörer i byggbranschen igenom bygglovsprocessen fram till en god bebyggelsemiljö. Just nu arbetar vi aktivt med att utveckla och förbättra vår service och hantering av bygglovsärenden, bland annat genom att införa E-tjänster i bygglovsprocessen.

Vi är ett trevligt och engagerat gäng arbetskamrater som strävar efter ett öppet arbetsklimat där alla får utrymme att utvecklas och bidra till verksamheten. Vi har varierande och utvecklande arbetsuppgifter, en god arbetsmiljö och möjligheter till kompetensutveckling. Är du intresserad av att engagera dig i utveckling av verksamheten så finns stora möjligheter till detta.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter innebär att

- arbeta självständigt med handläggning och teknisk granskning.
- hålla i samråd, arbetsplatsbesök samt besluta om startbesked och slutbesked.
- kontakt med byggherrar och exploatörer och ge service och information till allmänheten.
- aktivt delta i arbetet med att förbättra och utveckla processer, rutiner och arbetssätt i verksamheten.

Vi använder ärendehanteringssystemet Castor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har

- byggnadsteknisk kompetens, ingenjörsutbildning inom byggnadsteknik, eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig.
- erfarenhet av myndighetsutövning.
- goda kunskaper om plan- och bygglagstiftning, exempelvis erfarenhet som byggnadsinspektör, kontrollansvarig, jurist med relevant erfarenhet.
- B-körkort.

Som person är du social, lösningsfokuserad och ansvarstagande.
Du värdesätter ett gott bemötande och har en förmåga att prioritera, organisera och planera arbetet på ett effektivt sätt.
Omvärldsbevakning ser du som en självklarhet för att hålla dig uppdaterad på nya lagar och regler och du delar gärna med dig av dina kunskaper.
Då arbetet innebär mycket kontakt med allmänhet och myndigheter krävs att du väl behärskar svenska språket i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Eftersom vi arbetar med att planera ett samhälle för alla och strävar efter att vår arbetsplats ska spegla samhället i stort ser vi gärna sökanden som kan bidra till en mångfald på arbetsplatsen och ha nya perspektiv i vårt arbete med att bygga framtidens Ale.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Byggnadsinspektör

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. Det går bra för Ale. Vi växer som aldrig förr och hela kommunen präglas av framåtanda. I kommunen är vi cirka 2 300 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då ... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

Det går bra för Ale. Vi växer som aldrig förr och hela kommunen präglas av framåtanda.
I kommunen är vi cirka 2 300 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Nu söker vi dig som vill vara med på vår resa mot ett ännu bättre Ale.

Navet i detta målmedvetna arbete är sektor samhällsbyggnad vars personal med entusiasm, kompetens och driv arbetar för att förädla och utveckla Ale kommun. Nu vill vi förstärka vår bygglovenhet med en duktig byggnadsinspektör.

Bygglovenheten hanterar komplexa byggen, stora och små bostads- och verksamhetsprojekt. Vårt uppdrag är att hjälpa allmänheten och aktörer i byggbranschen igenom bygglovsprocessen fram till en god bebyggelsemiljö. Just nu arbetar vi aktivt med att utveckla och förbättra vår service och hantering av bygglovsärenden, bland annat genom att införa E-tjänster i bygglovsprocessen.

Vi är ett trevligt och engagerat gäng arbetskamrater som strävar efter ett öppet arbetsklimat där alla får utrymme att utvecklas och bidra till verksamheten. Vi har varierande och utvecklande arbetsuppgifter, en god arbetsmiljö och möjligheter till kompetensutveckling. Är du intresserad av att engagera dig i utveckling av verksamheten så finns stora möjligheter till detta.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter innebär att

- arbeta självständigt med handläggning och teknisk granskning,
- hålla i samråd, arbetsplatsbesök samt besluta om startbesked och slutbesked,
- kontakt med byggherrar och exploatörer och ge service och information till allmänheten,
- aktivt delta i arbetet med att förbättra och utveckla processer, rutiner och arbetssätt i verksamheten.

Vi använder ärendehanteringssystemet Castor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har

- byggnadsteknisk kompetens, ingenjörsutbildning inom byggnadsteknik, eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig,

- erfarenhet av myndighetsutövning,

- goda kunskaper om plan- och bygglagstiftning, exempelvis erfarenhet som byggnadsinspektör, kontrollansvarig, jurist med relevant erfarenhet,

- B-körkort.

Som person är du social, lösningsfokuserad och ansvarstagande.
Du värdesätter ett gott bemötande och har en förmåga att prioritera, organisera och planera arbetet på ett effektivt sätt.
Omvärldsbevakning ser du som en självklarhet för att hålla dig uppdaterad på nya lagar och regler och du delar gärna med dig av dina kunskaper.
Då arbetet innebär mycket kontakt med allmänhet och myndigheter krävs att du väl behärskar svenska språket i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Eftersom vi arbetar med att planera ett samhälle för alla och strävar efter att vår arbetsplats ska spegla samhället i stort ser vi gärna sökanden som kan bidra till en mångfald på arbetsplatsen och ha nya perspektiv i vårt arbete med att bygga framtidens Ale.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Inspektionsansvarig till Nouryon

ResponsibilityNouryon är en världsledare inom specialkemi och arbetar för en hållbar framtid. Utan att se det möter du oss varje dag i din vardag. Vi finns i dina skosulor, i din mobil och i tidningen du läser. Industrier i hela världen förlitar sig på oss och våra specialkemikalier för tillverkning av produkter som papper, plast, byggmaterial, livsmedel, läkemedel och hygienartiklar.Nu söker vi en inspektionsansvarig till vår anläggning i Bohus, 10 minute... Visa mer
ResponsibilityNouryon är en världsledare inom specialkemi och arbetar för en hållbar framtid. Utan att se det möter du oss varje dag i din vardag. Vi finns i dina skosulor, i din mobil och i tidningen du läser. Industrier i hela världen förlitar sig på oss och våra specialkemikalier för tillverkning av produkter som papper, plast, byggmaterial, livsmedel, läkemedel och hygienartiklar.Nu söker vi en inspektionsansvarig till vår anläggning i Bohus, 10 minuter med tåg från Göteborg. Anläggning består av fyra produktionsanläggningar, fem laboratorier och flera kontorsbyggnader som ger arbete åt ca 400 personer, varav 150 personer arbetar inom produktion. Du kommer att leda, samordna och utveckla kontroll- och besiktningsverksamheten på siten med huvudsaklig inriktning på tryckbärande anordningar och lyftanordningar. Rollen som Inspektionsansvarig innebär att dels fungera som sakkunnig inom området tillsyn och besiktning, dels att förse brukarna med underlag, information och utbildning så att förutsättning skapas för säker drift.Vi ger dig möjligheten att arbeta självständigt och att kombinera administrativt arbete på kontoret med operativt arbete i verksamheten. Du kommer bygga ett brett kontaktnät inom produktion, underhåll och inspektion både internt och externt. Runt dig kommer du att ha ett professionellt och hjälpsamt underhållsteam. Hos oss på Nouryon är din utveckling viktig och du kommer ha möjlighet att växa och utvecklas i en spännande miljö.Arbetsuppgifter som inspektionsansvarigAnsvara för att Nouryons kontroll- och inspektionsverksamhet uppfyller de krav som myndigheterna ställer och att arbetet bedrivs på ett kostnadseffektivt sätt.Ansvara för att egenkontroll bedrivs enligt åtaganden mot myndigheterna, och i vissa fall även genomföra dessaAnsvara för att kontroll- och besiktningsplaner för ansvarsområdet utarbetas och följs upp.Ansvarar för att optimera och utveckla inspektionsarbetetInneha rollen som “utsedd person” för Site Bohus fortlöpande tillsyn på utrustning enligt rutin i HSES-ledningssystemet.Äga rätt att fastställa kontrollkrav i projektverksamhetAnsvarig för förebyggande underhållsplaner inom området inspektion & kontrollJob RequirementsHögskoleutbildning inom konstruktion eller motsvarande3-5 års erfarenhet av underhållsarbete, gärna med inriktning inspektionGoda kunskaper i svenska och engelskaFlerårig erfarenhet från kemisk processindustriFör att lyckas i rollen tror vi att du trivs med att arbeta självständigt och att ta ansvar. Du gillar att argumentera för din sak och att hitta lösningar på problem.Varför Nouryon?Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Från första dagen stöttar vi din personliga utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.Ytterligare informationDetta är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Bohus. Du kommer att rapportera till Underhållschefen. Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med CV där det tydligt framgår vilka erfarenheter du har som är relevanta för tjänsten. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail.Om din profil matchar vad vi söker kommer vi att kontakta dig för att bjuda in dig till en telefonintervju. Syftet med intervjun är att vi ska få mer information om dina erfarenheter och du mer information om oss och tjänsten. Är du sedan fortsatt intresserad av oss och tjänsten och vi av dig så bjuder vi in dig till en personlig intervju. Där presenterar vi oss närmare och undersöker vem du är som person. När vi har hittat vår slutkandidat pratar vi med referenser och är du vår slutkandidat blir du ombedd att göra hälsoundersökning, drog- och alkoholtest. Skulle din profil inte matcha det vi söker den här gången kommer du att bli meddelad via mail så snart vi har ett besked.För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Börje Olofsson, Underhållschef, +46709577835.För mer information om rekryteringsprocessen eller din ansökan, vänligen kontakta Matilda Bolin, Talent Resourcing Partner, 0709577134.För fackliga frågor är du välkommen att ringa+46 31 58 70 00 och fråga efter:Akademikerklubben, Emma LundinUnionen, Helene RosenlundLedarna, Ronny KnutssonOm du har generella frågor eller behöver hjälp, vänligen kontakta: [email protected] ser fram emot din ansökan!Mer om företagetTillsammans med våra kunder utvecklar och levererar vi ett brett sortiment av innovativ teknik och hållbara lösningar. Till exempel hjälper vi, förutom att bidra till säkra och effektiva produktionsprocesser, våra kunder att bli mer konkurrenskraftiga samtidigt som de använder färre resurser. Vår banbrytande portfölj innehåller blekmedel, kolloidala kiseldioxidlösningar, expanderbara mikrosfärer och derivatiserat kiselmaterial och kolonner. Saker du inte alltid är medveten om, men som du litar på varje dag.Följ oss på LinkedIn och Facebook för nyheter och uppdateringar om intressanta tjänster.Som ett led i vårt arbete för en drogfri arbetsmiljö drogtestar vi alla nyanställdaDå vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre