Lediga jobb som Administrativ assistent i Ale

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Ale. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Ale som finns hos arbetsgivaren.

Kontorsassistent

Ansök    Jan 27    Mhk Foods AB    Administratör
Om oss Vi är grossist av livsmedel. Våra främsta kunder är butiker och restauranger. MHK FOODS har vi frys och kyl lager med diverse livsmedel. Vi är specialiserade främst på kött. Vi har egna bilar som vi levererar med och vi samarbetar även med åkerier för och leverera våra varor till hela Norden. Vi har två anläggningar där båda anläggningarna ligger I Surte, Ale kommun. Vi söker dig som kan samarbeta med en eller flera personer, som kan jobba i högt te... Visa mer
Om oss
Vi är grossist av livsmedel.
Våra främsta kunder är butiker och restauranger.
MHK FOODS har vi frys och kyl lager med diverse livsmedel. Vi är specialiserade främst på kött. Vi har egna bilar som vi levererar med och vi samarbetar även med åkerier för och leverera våra varor till hela Norden.
Vi har två anläggningar där båda anläggningarna ligger I Surte, Ale kommun.
Vi söker dig som kan samarbeta med en eller flera personer, som kan jobba i högt tempo, hantera stress och även kunna ta egen initiativ. Engagerad till utvecklas och lära dig.
Huvudsakliga uppgifter som du ska kunna hantera:
· Affärsystem (Visma 2000)
· Windows office paket
· Kundhantering
· Fakturahantering
Flerspråkighet är meriterande , Svenska och Engelska är krav i både tal och skrift. Visa mindre

Individ- och familjeomsorgen söker en serviceinriktad socialadministratör

Ansök    Jan 24    Ale kommun    Administratör
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Individ- och familjeomsorgen (IFO) i Ale kommun består av Arbetsmarknad- och försörjningsstödsenheten, Stöd- och behandlingsenheten, Vuxenenheten och Barn- och familjeenheten. ... Visa mer
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss!




Om arbetsplatsen
Individ- och familjeomsorgen (IFO) i Ale kommun består av Arbetsmarknad- och försörjningsstödsenheten, Stöd- och behandlingsenheten, Vuxenenheten och Barn- och familjeenheten.

Socialadministratörsgruppen består idag av tre personer och vi ska nu utöka gruppen med ytterligare en person. I din roll som socialadministratör servar du samtliga enheter inom IFO och enheterna har ett nära samarbete för att kunna tillgodose behoven hos de vi är till för på bästa sätt. 

Arbetsuppgifter
I din roll som socialadministratör kommer du ha varierande arbetsuppgifter. Du arbetar med administrativa uppgifter inom socialtjänsten och är ett viktigt stöd till socialsekreterarna.  Dina arbetsuppgifter består av uppgifter som syftar till att stötta och underlätta handläggningsprocessen. Du hanterar även vissa ärenden inom försörjningsstöd. Exempel på ytterligare uppgifter är dokumentation, beställningar, expediering av beslut, ekonomiadministration och hantering av IT-system. I din roll är du också specialistanvändare i vårt verksamhetssystem.  Du är en viktig del i introduktionen av nya medarbetare. Samtliga socialadministratörer är också personlarmsansvariga och SBA-ombud.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen som socialadministratör från yrkeshögskolan eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

God datorvana med kännedom om Officepaketet är ett krav, samt goda språkkunskaper i svenska. Det är meriterande om du har arbetat med vårt verksamhetssystem Treserva. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som administratör från IFO eller annan erfarenhet av socialtjänst. Det är också meriterande om du har kännedom om hur det är att arbeta i en politisk styrd organisation.  

Arbetet ställer krav på att du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt och ta egna initiativ, även under tidspress. Du behöver vara noggrann och strukturerad och kunna planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt och flexibelt sätt. Du måste trivas med att ha många bollar i luften, då du kan få arbetsuppgifter med kort varsel. Eftersom ditt arbete kompletterar socialsekreterarnas behöver du även vara serviceinriktad, tillmötesgående och lyhörd.



Förmåner
I Ale kommun värnar vi om att samtliga medarbetare skall ges möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling genom hela anställningstiden. Vi främjar eget initiativ till andra studier som är till nytta för befattningen. Detta innebär att man som mest kan få ersättning för 50 % av kursavgiften och kurslitteraturen. Ledighet med bibehållen lön kan beviljas med upp till sex dagar per termin. 

Möjlighet till distansarbete finns och varje arbetsgrupp har skapat en egen rutin anpassad efter verksamhetens behov.  

Ale kommun äger stugor på Gullholmen som kan hyras till förmånligt pris.

Vi har också flextidsavtal och friskvårdsbidrag. 

Övrigt
För att arbeta inom socialförvaltningen i Ale kommun krävs ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister;

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/





Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. 


Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.


Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Kontorsassistent

Om oss Vi är grossist av livsmedel. Våra främsta kunder är butiker och restauranger. MHK FOODS har vi frys och kyl lager med diverse livsmedel. Vi är specialiserade främst på kött. Vi har egna bilar som vi levererar med och vi samarbetar även med åkerier för och leverera våra varor till hela Norden. Vi har två anläggningar där båda anläggningarna ligger I Surte, Ale kommun. Vi söker dig som är morgonpigg kan samarbeta med en eller flera personer kunna... Visa mer
Om oss
Vi är grossist av livsmedel.
Våra främsta kunder är butiker och restauranger.
MHK FOODS har vi frys och kyl lager med diverse livsmedel. Vi är specialiserade främst på kött. Vi har egna bilar som vi levererar med och vi samarbetar även med åkerier för och leverera våra varor till hela Norden.
Vi har två anläggningar där båda anläggningarna ligger I Surte, Ale kommun.
Vi söker dig som är morgonpigg kan samarbeta med en eller flera personer kunna ta egen initiativ. Engagerad till utvecklas och lära dig.
Huvudsakliga uppgifter som du ska kunna hantera:
· Affärsystem (Visma 2000)
· Windows office paket
· Kundhantering
· Fakturahantering
Flerspråkighet är meriterande , Svenska och Engelska är krav i både tal och skrift. Visa mindre

Bygglovsadministratör

Ansök    Dec 9    Ale kommun    Administratör
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Samhällsbyggnadsförvaltningens uppdrag är att säkerställa att kommunens invånare har en god boende- och livsmiljö i ett långsiktigt hållbart samhälle. Vi lämnar råd och upplys... Visa mer
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss!




Om arbetsplatsen
Samhällsbyggnadsförvaltningens uppdrag är att säkerställa att kommunens invånare har en god boende- och livsmiljö i ett långsiktigt hållbart samhälle.

Vi lämnar råd och upplysningar till invånare och företag, men är också myndighet inom våra verksamhetsområden.

Ale kommun söker en bygglovsadministratör till samhällsbyggnadsförvaltningen. Tjänsten är placerad på byggenheten inom verksamheten plan och myndighet.

Byggenhetens uppdrag är bland annat att hantera bygglov, förhandsbesked, tillsyn av olovlig byggnation och hantera det tekniska skedet i bygglovsprocessen. Enhetens huvuduppdrag är myndighetsutövning enligt plan- och bygglagen, men arbetar även med rådgivning och service. På byggenheten är vi nio medarbetare inom rollerna bygglovshandläggare, tillsynshandläggare, byggnadsinspektörer och bygglovsadministratör.

Arbetsuppgifter
Som bygglovsadministratör på byggenheten, är du med och bidrar till att skapa en god och hållbar framtid i Ale. Du kommer att ha en central roll i vår verksamhet och bidra till att säkerställa kvalitet och effektivitet i våra processer när våra kommuninvånare och företag söker bygglov. Kommunikation med invånare och företag är en viktig del av arbetet, lika så att bidra till förbättring och utveckling av arbetssätt och rutiner. Hos oss handlägger bygglovsadministratörer enklare startbesked och åker även ut på platsbesök i tillsynsärenden. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och inkluderar bland annat hantering av inkommande och utgående ärenden och fakturering av ärenden. 

Kvalifikationer
Vi ser att du har en högskoleutbildning inom offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, alternativt dokumenterad motsvarande erfarenhet. Du har en hög digital mognad och kunskap om kommunallag, förvaltningslag samt offentlighets- och sekretesslag.

Det är meriterade om du arbetat med förändrings- och utvecklingsarbete inom det administrativa området, har erfarenhet från att ha verkat i politiskt styrd organisation och att ha arbetat inom administration kopplat till ärendeflöden till myndighetsutövning. Det är positivt om du har kunskap om plan- och bygglagen, GDPR och arkivlag.

Det är ett krav att du har B-körkort.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. 


Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.


Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Koordinator med stort intresse för administration och utveckling

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Samhällsbyggnadsförvaltningens uppdrag är att säkerställa att kommunens invånare har en god boende- och livsmiljö i ett långsiktigt hållbart samhälle. Tjänsten är placerad på stöd- och utveckl... Visa mer
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss!




Samhällsbyggnadsförvaltningens uppdrag är att säkerställa att kommunens invånare har en god boende- och livsmiljö i ett långsiktigt hållbart samhälle.

Tjänsten är placerad på stöd- och utvecklingsstaben där många olika funktioner ingår såsom verksamhetsutvecklare, projektledare, strateger och GIS- och mätingenjörer. Inom enheten arbetar idag 18 personer. Gruppen karaktäriseras av en fin gemenskap och vilja att stödja varandra.

Arbetsuppgifter
Huvudsaklig arbetsuppgift är att stödja förvaltningen inom diverse administrativa delar både vad gäller det praktiska men också genom kunskapshöjande insatser inom förvaltningen. Tjänsten innefattar ansvar för mötesorganisation såsom agenda, protokoll, minnesanteckningar vid olika slags möten. Post- och fakturahantering förekommer också. I tjänsten finns ansvar för arkiv och informationshanteringsfrågor. Verksamhetsutvecklaruppgifter samt utredningsuppdrag kan förekomma. 

Arbetsuppgifterna kan komma att anpassas efter den kommande medarbetarens kompetens och erfarenhet. 

Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, juridik eller utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant, alternativt lång arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Utbildning inom offentlig rätt, kommunallag eller verksamhetsutveckling är meriterande. 

Minst ett års efterfarenhet av administrativa uppgifter liknande dem som beskrivits ovan. Erfarenhet av administration inom offentlig sektor, erfarenhet av arbete med informationshantering, arkivfrågor eller verksamhetsutveckling är meriterande. Du behöver ha mycket god systemvana och det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med digitaliseringsfrågor. 

Som person är du strukturerad och metodisk i ditt arbetssätt med fokus på utveckling av verksamheten. Du är van att arbeta självständigt och samarbetar gärna med andra människor för att nå gemensam framgång. Eftersom tjänsten till stor del utgör stöd till övrig verksamhet behöver du vara serviceinriktad samt flexibel och positiv till att få uppdrag som ibland är nya för dig.  Vi ser också att du är en kommunikativ person med en god förmåga att uttrycka dig såväl i tal som i skrift. 

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrigt 
Intervjuer kommer att genomföras under vecka 38 och 39.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. 


Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.


Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Är du vår nya administratör?

Ansök    Mar 24    Ale kommun    Administrativ assistent
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss? ARBETSUP... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

ARBETSUPPGIFTER
Har du erfarenhet av administrativt arbete? Är du strukturerad, lösningsfokuserad och tycker om att arbeta i team? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som administratör hos oss på socialförvaltningen! Välkommen med din ansökan.

Administrativa enheten finns inom verksamhetsområdet Myndighet och specialiststöd och är en del av socialförvaltningen i Ale kommun. Enheten består av sju administratörer som bistår organisationen med strategiskt och administrativt stöd samt driver utvecklingsarbete på flera fronter. Kommunen växer snabbt och det ställer krav på socialförvaltningen att möta nya och utökade behov. Vill du vara med på den här utvecklingsresan som vi påbörjat?

I enhetens uppdrag ingår bland annat hantering av leverantörsfakturor enligt attestreglemente, handläggning av myndighetsbeslut inom avgifter, dödsbo och habiliteringsersättning. Även administration av personlarm, systemadministration, ekonomisk uppföljning samt statistikrapportering hanteras av enheten. De administrativa arbetsuppgifterna som ingår i tjänsten varierar över tid och fördjupningsuppdrag inom ramen för förvaltningens verksamheter kan tillkomma. Du kommer även tillsammans med teamet att delta i arbetet med utveckling av förvaltningens administrativa processer.

Det här är ett arbete för dig som trivs med att ha många kontakter. Enheten fungerar som en central funktion mot hela socialförvaltningen vilket innebär att du kommer att samverka med stora delar av förvaltningen men också direkt ut mot medborgarna och andra delar av kommunen. Du behöver ha lätt för att skapa struktur och ha förmågan att arbeta fram effektiva lösningar. I arbetet ingår även att vägleda våra kommuninvånare i frågor inom enhetens verksamhet och det är därför viktigt att du har gott professionellt bemötande samt en känsla för god service.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som administratör. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt, ta ansvar och driva ditt arbete framåt för att nå resultat. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt samt kunna fatta egna beslut även under högt arbetstempo.

Du ska ha en genomgången gymnasieutbildning och önskvärt är en eftergymnasial utbildning med inriktning administration, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning, arkivarbete, avgiftshandläggning eller någon annan tidigare nämnd arbetsuppgift inom enheten. Vi arbetar i system som Treserva, Unit4Prod och Skyresponse. Tidigare erfarenhet inom dessa system är också meriterande för din ansökan.

Vi kommer att hålla intervjuer under ansökningstiden, så välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Kontorsassistent

Ansök    Maj 11    Mhk Foods AB    Administrativ assistent
Om oss Vi är grossist av livsmedel. Våra främsta kunder är butiker och restauranger. MHK FOODS har vi frys och kyl lager med diverse livsmedel. Vi är specialiserade främst på kött. Vi har egna bilar som vi levererar med och vi samarbetar även med åkerier för och leverera våra varor till hela Norden. Vi har två anläggningar där båda anläggningarna ligger I Surte, Ale kommun. Vi söker dig som är morgonpigg kan samarbeta med en eller flera personer kunna... Visa mer
Om oss
Vi är grossist av livsmedel.
Våra främsta kunder är butiker och restauranger.
MHK FOODS har vi frys och kyl lager med diverse livsmedel. Vi är specialiserade främst på kött. Vi har egna bilar som vi levererar med och vi samarbetar även med åkerier för och leverera våra varor till hela Norden.
Vi har två anläggningar där båda anläggningarna ligger I Surte, Ale kommun.
Vi söker dig som är morgonpigg kan samarbeta med en eller flera personer kunna ta egen initiativ. Engagerad till utvecklas och lära dig.
Huvudsakliga uppgifter som du ska kunna hantera:
· Affärsystem (Visma 2000)
· Windows office paket
· Kundhantering
· Fakturahantering
Flerspråkighet är meriterande , Svenska och Engelska är krav i både tal och skrift. Visa mindre

Administratör, vikariat

Ansök    Mar 10    Ale kommun    Administrativ assistent
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss? Tjänsten s... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Tjänsten som vikarierande administratör är placerad på utbildningsförvaltningens centrala administrativa enhet. Enheten har 15 medarbetare som arbetar med centrala administrativa processer vilka stödjer verksamheterna inom utbildningsområdet. Målsättningen för enheten är bästa möjliga effekt i de administrativa processerna för att skapa ett fullgott stöd till verksamhetsområdena samt bidra till att uppfylla beslutade mål.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som vikarierande administratör är uppgifterna mångsidiga av skriftande karaktär. Arbetsuppgifterna inbegriper bland annat stöd till verksamhetschefer, beställningar och bokningar, fakturahantering, administration kring förvaltningens säkerhetsarbete, diarieföring av handlingar med mera. Som vikarierande administratör utgör du också ett administrativ stöd till enhetens processer kring utbildningsadministration.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett stort intresse av att arbeta administrativt med hjälp av olika typer av digitala system. Du har minst gymnasieutbildning och helst några ers erfarenhet av administrativt arbete inom kommunal verksamhet.

Som person har du vilja och förmåga att ta ett stort eget ansvar och kan arbeta självständigt, samtidigt som du är effektiv och lösningsfokuserad med god samarbetsförmåga. Du har förmågan att strukturera, organisera och prioritera i ditt arbete. Du är flexibel och har ett gott bemötande externt såväl som internt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Administratör till Garverivägens boende och korttidsvistelse, vikariat

Ansök    Feb 2    Ale kommun    Administrativ assistent
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss? ARBETSUP... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har ett stort intresse och engagemang för äldrefrågor och som vill arbeta nära chef och medarbetare. Du har en hög servicekänsla och en väl utvecklad administrativ förmåga. Du kommer att arbeta tillsammans med Garverivägens enhetschefer, kommunens boendesamordnare och verksamhetens undersköterskor och äldrepedagoger. Regelbundet samarbete förekommer med myndighetspersoner, sjukhuspersonal, sjuksköterskor, rehabpersonal och inte minst med den enskilde och dennes närstående/anhöriga.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

- att ansvara för schemaläggning och planera bemanning på kort och lång sikt och då behöver du ha kunskap och/eller erfarenhet av optimerad bemanning,
- att vara behjälplig i att föra och ta fram statistikuppgifter, göra beställningar, hantera olika fastighetsfrågor, utföra rutinuppdateringar och andra praktiska och administrativa arbetsuppgifter som kan förekomma inom verksamheten,
- som ersättare för boendesamordnares frånvaro förbereda, planera och verkställa korttidsbeslut och leda tvärprofessionella teammöten.

Du uppskattar och tycker om när det händer mycket och när arbetsdagarna är varierande. Du gillar att arbeta för, och vara en i teamet. Du har en förmåga att göra kloka prioriteringar och se både delar och helheten, vilket gör det möjligt för dig att hantera de förändringar som ständigt sker.

Du och boendesamordnaren kommer att arbeta tätt tillsammans och även ersätta varandra vid ledigheter. Ni båda ingår i verksamhetens målarbete och behöver därför ha ett gott ekonomiskt tänkande och att vara intresserade av ett kvalitets- och utvecklingsarbete inom området vård och omsorg.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som administratör. Du ska ha en genomgången gymnasieutbildning och önskvärt är en eftergymnasial utbildning med inriktning administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du får gärna ha egen erfarenhet från arbete inom vård och omsorg.

Du trivs med att arbeta i team och du är noggrann, prestigelös och serviceinriktad. Arbetet ställer höga krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ, även under tidspress. Då det kan vara många bollar i luften att hantera, är det viktigt att du kan kombinera förmågan att vara både strukturerad och flexibel samtidigt som du har ett gott bemötande till din omgivning.

Då du kommer att ha många personliga kontakter och administrativa arbetsuppgifter, ställs det höga krav på dina kunskaper i det svenska språket, muntligt såväl som skriftligt.

God datorvana är ett måste och kunskap om Treserva, Personec, Time-Care, Multi-access är en fördel.

Vi kommer att hålla intervjuer under ansökningstiden, så välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Kontorsassistent

Ansök    Nov 29    Mhk Foods AB    Administrativ assistent
Om oss Grossist av kött och fryst livsmedel. Våra främsta kunder är butiker och restauranger som vi dagligen levererar till med våra lastbilar. MHK FOODS har vi en frys och kyl lager med kött livsmedel, vi har även produktion där vi skivar kött. Vi har 2 anläggningar där båda anläggningarna ligger I Surte, Ale kommun. Idag är vi 12 anställda totalt i företaget. Vi söker dig som är morgonpigg kan samarbeta med en eller flera personer kunna ta egen initiat... Visa mer
Om oss
Grossist av kött och fryst livsmedel.
Våra främsta kunder är butiker och restauranger
som vi dagligen levererar till med våra lastbilar.
MHK FOODS har vi en frys och kyl lager med kött livsmedel, vi har även produktion där vi skivar kött.
Vi har 2 anläggningar där båda anläggningarna ligger I Surte, Ale kommun. Idag är vi 12 anställda totalt i företaget.
Vi söker dig som är morgonpigg kan samarbeta med en eller flera personer kunna ta egen initiativ. Engagerad till utvecklas och lära dig.
Huvudsakliga uppgifter som du ska kunna hantera:
· Affärsystem (Visma 2000)
· Windows office paket
· Kundhantering
· Fakturahantering
Flerspråkighet är meriterande men endast Svenska och Engelska är krav i både tal och skrift. Visa mindre

Kontorsassistent

Ansök    Feb 7    Mhk Foods AB    Administrativ assistent
Om oss Vi är grossist av livsmedel. Våra främsta kunder är butiker och restauranger. MHK FOODS har vi frys och kyl lager med diverse livsmedel. Vi är specialiserade främst på kött. Vi har egna bilar som vi levererar med och vi samarbetar även med åkerier för och leverera våra varor till hela Norden. Vi har två anläggningar där båda anläggningarna ligger I Surte, Ale kommun. Vi söker dig som är morgonpigg kan samarbeta med en eller flera personer kunna... Visa mer
Om oss
Vi är grossist av livsmedel.
Våra främsta kunder är butiker och restauranger.
MHK FOODS har vi frys och kyl lager med diverse livsmedel. Vi är specialiserade främst på kött. Vi har egna bilar som vi levererar med och vi samarbetar även med åkerier för och leverera våra varor till hela Norden.
Vi har två anläggningar där båda anläggningarna ligger I Surte, Ale kommun.
Vi söker dig som är morgonpigg kan samarbeta med en eller flera personer kunna ta egen initiativ. Engagerad till utvecklas och lära dig.
Huvudsakliga uppgifter som du ska kunna hantera:
· Affärsystem (Visma 2000)
· Windows office paket
· Kundhantering
· Fakturahantering
Flerspråkighet är meriterande , Svenska och Engelska är krav i både tal och skrift. Visa mindre

Adminstration

Vi söker en engagerad medarbetare som ska ta hand om inköp, leverans, hantering av fakturor samt andra administrativa arbeten. Vi värdesätter att du har datavana, strukturerad, noggrann, positiv och målinriktad. Då vi är ett mindre team så är det viktigt att vi hjälps åt och det kan därför bli aktuellt med andra arbetsuppgifter om behov uppstår. Visa mer
Vi söker en engagerad medarbetare som ska ta hand om inköp, leverans, hantering av fakturor samt andra administrativa arbeten.
Vi värdesätter att du har datavana, strukturerad, noggrann, positiv och målinriktad.
Då vi är ett mindre team så är det viktigt att vi hjälps åt och det kan därför bli aktuellt med andra arbetsuppgifter om behov uppstår. Visa mindre

Kontorsassistent

Ansök    Nov 10    Mhk Foods AB    Administrativ assistent
Om oss Grossist av kött och fryst livsmedel. Våra främsta kunder är butiker och restauranger som vi dagligen levererar till med våra lastbilar. MHK FOODS har vi en frys och kyl lager med kött livsmedel, vi har även produktion där vi skivar kött. Vi har 2 anläggningar där båda anläggningarna ligger I Surte, Ale kommun. Idag är vi 12 anställda totalt i företaget. Vi söker dig som är morgonpigg kan samarbeta med en eller flera personer kunna ta egen initiat... Visa mer
Om oss
Grossist av kött och fryst livsmedel.
Våra främsta kunder är butiker och restauranger
som vi dagligen levererar till med våra lastbilar.
MHK FOODS har vi en frys och kyl lager med kött livsmedel, vi har även produktion där vi skivar kött.
Vi har 2 anläggningar där båda anläggningarna ligger I Surte, Ale kommun. Idag är vi 12 anställda totalt i företaget.
Vi söker dig som är morgonpigg kan samarbeta med en eller flera personer kunna ta egen initiativ. Engagerad till utvecklas och lära dig.
Huvudsakliga uppgifter som du ska kunna hantera:
· Affärsystem (Visma 2000)
· Windows office paket
· Kundhantering
· Fakturahantering
Flerspråkighet är meriterande men endast Svenska och Engelska är krav i både tal och skrift. Visa mindre

Administrativ Assistent till HSE-gruppen

Administrativ assistent till HSE-gruppen Axel Christiernsson International AB är en privatägd företagsgrupp som utvecklar och tillverkar smörjfett. Gruppen består av produktionsenheter i Sverige, Holland, Frankrike och USA. Vår affärsidé är att erbjuda kundanpassade smörjfettslösningar till kunder med egna varumärken inom smörjmedelsindustrin. Vi har en ledande position som smörjfettsproducent, baserat på en hög teknisk kompetens och flexibla produktionsre... Visa mer
Administrativ assistent till HSE-gruppen
Axel Christiernsson International AB är en privatägd företagsgrupp som utvecklar och tillverkar smörjfett. Gruppen består av produktionsenheter i Sverige, Holland, Frankrike och USA. Vår affärsidé är att erbjuda kundanpassade smörjfettslösningar till kunder med egna varumärken inom smörjmedelsindustrin. Vi har en ledande position som smörjfettsproducent, baserat på en hög teknisk kompetens och flexibla produktionsresurser. Våra produkter kombinerar hög kvalitet och prestanda med miljöhänsyn.
HSE-gruppen består i dagsläget av två personer och vi är en del av tekniska avdelningen och finns i Nol, strax intill Göta älv, ca 20-minuter med pendeltåg från Göteborg. Vi är 300 anställda inom koncernen, varav ca 70 i Nol, uppdelat på Axel Christiernsson International och dotterbolaget Axel Christiernsson AB.
Administrativ assistent inom hälsa, säkerhet och miljö (HSE)
Axel Christiernsson International AB söker nu en administrativ assistent till HSE-gruppen. Har du en administrativ ådra och ett intresse för informationshantering, datasystem och leverantörskontakter. Vill du dessutom lära dig om kemi och lagstiftning, då är den här tjänsten för dig.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att variera och förutom att hjälpa till med olika typer av administration inom främst råmaterial och kemikalieförteckning, kommer du att skapa och uppdatera säkerhetsdatablad för smörjfett och råmaterial i vårt system. Du kommer ha tät kontakt med våra leverantörer och aktivt samla in information om råmaterial och kemikalier samt sammanställa data i Excel.
Kvalifikationer
Vi tror att du har mycket god datorvana med kunskaper i MS Office och lätt för att lära dig nya system.
Vidare vill vi att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. När det gäller utbildningsnivå önskar vi att du har grundläggande kunskaper inom naturvetenskap på gymnasienivå. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet och kunskap inom kemi/kemikalielagstiftning.
Personliga egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen som administrativ assistent inom HSE är det viktigt att du är noggrann, strukturerad och självgående. Du har ett intresse för administration, du har god kommunikationsförmåga, samt en positiv attityd.
Frågor rörande tjänsten
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Group HSE Manager, Sandra Tunhav, på [email protected] eller 0723 124 258.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och tillträds enligt överenskommelse. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!
Vänligen sänd din skriftliga ansökan per e-mail senast den 30 september 2022 till vår HR-chef, Annika Thompson, på [email protected] Visa mindre

Kontorsassistent

Ansök    Feb 16    Mhk Foods AB    Administrativ assistent
Om oss Grossist av kött och fryst livsmedel. Våra främsta kunder är butiker och restauranger som vi dagligen levererar till med våra lastbilar. MHK FOODS har vi en frys och kyl lager med kött livsmedel, vi har även produktion där vi skivar kött. Vi har 2 anläggningar där båda anläggningarna ligger I Surte, Ale kommun. Idag är vi 12 anställda totalt i företaget. Vi söker dig som är morgonpigg kan samarbeta med en eller flera personer kunna ta egen initiat... Visa mer
Om oss
Grossist av kött och fryst livsmedel.
Våra främsta kunder är butiker och restauranger
som vi dagligen levererar till med våra lastbilar.
MHK FOODS har vi en frys och kyl lager med kött livsmedel, vi har även produktion där vi skivar kött.
Vi har 2 anläggningar där båda anläggningarna ligger I Surte, Ale kommun. Idag är vi 12 anställda totalt i företaget.
Vi söker dig som är morgonpigg kan samarbeta med en eller flera personer kunna ta egen initiativ. Engagerad till utvecklas och lära dig.
Huvudsakliga uppgifter som du ska kunna hantera:
· Affärsystem (Visma 2000)
· Windows office paket
· Kundhantering
· Fakturahantering
Flerspråkighet är meriterande men endast Svenska och Engelska är krav i både tal och skrift. Visa mindre

Socialadministratör till individ- och familjeomsorgen, vikariat

Ansök    Feb 28    Ale kommun    Administrativ assistent
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss? Vi söker e... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Vi söker en socialadministratör till individ- och familjeomsorgen. Som person är du driven och vill ge det lilla extra. Har du förmågan att ligga steget före och har du lätt att snabbt ställa om i nya situationer? Då har vi jobbet för dig!

Vi söker en socialadministratör med hög servicekänsla, stor flexibilitet och sinne för utveckling. Du kommer som socialadministratör att arbeta nära socialsekreterare och i arbetsuppgifterna ingår att avlasta socialsekreterare med administrativa uppgifter som kan variera utifrån behov.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna kommer bland annat att innefatta:
• Introducera nya medarbetare i verksamhetssystem så som Treserva, office-paketet och SAMSA.
• Inneha rollen som specialistanvändare i Treserva.
• Uppdatera och strukturera rutiner och styrdokument.
• Statistikhantering.
• Fakturahantering.

KVALIFIKATIONER
• Du ska vara strukturerad och ha god överblick över dina arbetsuppgifter samt förmåga att kunna sortera och prioritera.
• Du ska vara självständig och ta egna initiativ till förbättringar.
• Du ska ha god samarbetsförmåga.
• Du ska vara serviceinriktad och ta stort ansvar för dina arbetsuppgifter.
• Du ska ha god IT-kompetens.
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom individ- och familjeomsorgen är nödvändigt.
• B-körkort krävs.
• Gymnasiekompetens krävs. Eftergymnasial utbildning är meriterande.
• Erfarenhet av Treserva och administrativt arbete krävs. Har du erfarenhet av arbete inom individ- och familjeomsorgen och/eller SAMSA är det meriterande.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Kontorsassistent

Ansök    Jun 10    Mhk Foods AB    Administrativ assistent
Om oss Grossist av kött och fryst livsmedel. Våra främsta kunder är butiker och restauranger som vi dagligen levererar till med våra lastbilar. MHK FOODS har vi en frys och kyl lager med kött livsmedel, vi har även produktion där vi skivar kött. Vi har 2 anläggningar där båda anläggningarna ligger I Surte, Ale kommun. Idag är vi 12 anställda totalt i företaget. Vi söker dig som är morgonpigg kan samarbeta med en eller flera personer kunna ta egen initiat... Visa mer
Om oss
Grossist av kött och fryst livsmedel.
Våra främsta kunder är butiker och restauranger
som vi dagligen levererar till med våra lastbilar.
MHK FOODS har vi en frys och kyl lager med kött livsmedel, vi har även produktion där vi skivar kött.
Vi har 2 anläggningar där båda anläggningarna ligger I Surte, Ale kommun. Idag är vi 12 anställda totalt i företaget.
Vi söker dig som är morgonpigg kan samarbeta med en eller flera personer kunna ta egen initiativ. Engagerad till utvecklas och lära dig.
Huvudsakliga uppgifter som du ska kunna hantera:
· Affärsystem (Visma 2000)
· Windows office paket
· Kundhantering
· Fakturahantering
Flerspråkighet är meriterande men endast Svenska och Engelska är krav i både tal och skrift. Visa mindre

Administratör/kanslist

Om arbetsplatsen Starrkärr-Kilanda församling, Svenska kyrkan, ligger längs Göta älv och innefattar centralorterna Nol och Älvängen samt landsbygden i Starrkärr och Kilanda. Här bor det ca 13 000 personer. Församlingen har ett 20-tal medarbetare och vi söker nu dig som blir spindeln i nätet och till vilken både församlingsbor och medarbetare enkelt vänder sig. Du är en naturlig del i arbetet med att vidareutveckla stödfunktionen tillsammans med dina kolleg... Visa mer
Om arbetsplatsen
Starrkärr-Kilanda församling, Svenska kyrkan, ligger längs Göta älv och innefattar centralorterna Nol och Älvängen samt landsbygden i Starrkärr och Kilanda. Här bor det ca 13 000 personer. Församlingen har ett 20-tal medarbetare och vi söker nu dig som blir spindeln i nätet och till vilken både församlingsbor och medarbetare enkelt vänder sig. Du är en naturlig del i arbetet med att vidareutveckla stödfunktionen tillsammans med dina kollegor.
Församlingens expedition, som blir din arbetsplats, är placerad i centrala Älvängen, med pendeltågstrafik till både Göteborg och Trollhättan. Resecentrum ligger bara ett stenkast från expeditionen.
Om tjänsten
Du arbetar på församlingens expedition, där du bland annat bemannar telefonväxeln, tar emot mejl, sköter bokningar av dop, vigslar, begravningar, lokaler och arbetar med kyrkobokföring (Svenska kyrkans tillhörighetsregister, K-bok). Du ansvarar för församlingens arkiv med registrering och arkivering av handlingar. Kanslisten sköter också posthantering och vissa inköp. I ditt arbete ingår att ge god och kunnig service till församlingsbor och medarbetare.
Om dig
Vi söker dig som har en treårig gymnasieutbildning eller motsvarade kompetens, har goda IT-kunskaper samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är van att arbeta i Officepaketet och det är meriterande med erfarenhet av Aveny Bokning och K-bok. Du tycker om att möta människor och ser kontakten med andra som din största och viktigaste arbetsuppgift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i reception eller arbete inom servicebranschen. Har du tidigare arbetat i en församling i Svenska kyrkan är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där flexibilitet, lösningsfokusering och god samarbetsförmåga är viktiga inslag. Du behöver även kunna organisera och prioritera bland dina arbetsuppgifter samt kunna hantera ett stundtals högt tempo. Du delar Svenska kyrkans värderingar och vi ser gärna att du är medlem.

Sista ansökningsdag:
Fredagen den 29 oktober

Intervjuer sker löpande.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Eneas Bygg söker junior administratör/administrativ assistent

Eneas Bygg & Anläggning AB expanderar och är nu i behov av en administrativ assistent för att sköta dem enklare uppgifter såsom dokumentation, ta kontakt med anställda (arbetare inom mark & anläggning), kommunicera med företagsledare etc. Arbetsuppgifter: Daglig kontakt med leverantörer, anställda samt företagsledare. Bistå med bokföring till byrå etc. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpa... Visa mer
Eneas Bygg & Anläggning AB expanderar och är nu i behov av en administrativ assistent för att sköta dem enklare uppgifter såsom dokumentation, ta kontakt med anställda (arbetare inom mark & anläggning), kommunicera med företagsledare etc.
Arbetsuppgifter:
Daglig kontakt med leverantörer, anställda samt företagsledare. Bistå med bokföring till byrå etc.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Administratör till miljöenheten

Ansök    Aug 20    Ale kommun    Administrativ assistent
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss? Miljöenhet... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Miljöenheten är en del av verksamhet plan och myndighet, och ingår i sektor samhällsbyggnad. Sektorns uppdrag är att säkerställa att kommunens invånare har en god boende- och livsmiljö i ett långsiktigt hållbart samhälle. Miljöenheten omfattar 14 personer som arbetar brett med frågor rörande livsmedelskontroll, miljöbalkstilsyn och naturvårdsfrågor. Vårt uppdrag är att värna miljö och människors hälsa för att säkerställa en hållbar utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Administratörsrollen är viktig för en effektiv myndighet. Du kommer i nära samarbete med en kollega ansvara för diarieföring, fakturahantering, expediering och arkivering. Även andra uppgifter kan bli aktuella.
Vi är ett trevligt och engagerat gäng som strävar efter ett öppet arbetsklimat där alla får utrymme att utvecklas och bidra till verksamheten. Vi har varierande och utvecklande arbetsuppgifter och möjligheter till kompetensutveckling. Är du intresserad av att engagera dig i utveckling av verksamheten så finns möjligheter till detta.
Mycket av arbetsuppgifterna görs i ärendehanteringssystemet Castor och ekonomisystemet Visma. Kontakter med allmänhet och verksamhetsutövare, samt medverkan i arbetsgrupper är en stor del av arbetet och därmed även att skapa och förvalta goda relationer.

KVALIFIKATIONER
Utbildning inom administration eller ekonomi på lägst gymnasienivå, KY/YH-utbildning som är relevant för rollen eller erfarenheter som arbetsgivaren jämställer med kunskaper från nämnda utbildningar.

Vi söker dig som är ansvarskännande och serviceinriktad med erfarenhet av administrativt arbete. Du kan uttrycka dig korrekt och professionellt både i tal och skrift, har god datorvana och dokumenterad erfarenhet av att använda Word och Excel. Du tar eget initiativ för att driva arbetet framåt och söker aktivt information för att kunna besvara frågor korrekt eller hänvisa till rätt person. Du gillar att samarbeta med en nära kollega och avslutar de arbetsmoment du själv ansvarar för.
Utöver detta är det meriterande om du har erfarenhet från offentlig förvaltning och har arbetat i något ärendehanteringssystem. Vi ser gärna att du har grundläggande kompetens inom ekonomi, liksom erfarenhet av ekonomisystem. Kunskaper i förvaltningsrätt, GDPR och arkivvård är även det meriterande.
Viktigast av allt är din personlighet, eftersom du kommer att ha ett nära samarbete med din närmaste kollega och handläggarna på enheten. Vi tror att du som person är social, har lätt för samarbete och ett gott ordningssinne.
Bil- och elcykelpool finns.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Bygglovsadministratör

Ansök    Jun 24    Ale kommun    Administrativ assistent
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss? Byggenhet... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?


Byggenhetens uppdrag är bland annat att hantera bygglov, tillsyn av olovlig byggnation och uppföljning av obligatorisk ventilationskontroll. Vi arbetar med att förenkla för alla utan att göra avkall på rättssäkerheten. På byggenheten är vi 12 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Bygglovsadministratören har ansvaret för den administrativa hanteringen i bygglovsprocessen och utgör en viktig del i huvudprocessen när våra kommuninvånare och företag söker bygglov.

Som bygglovsadministratör arbetar du bland annat med att registrera handlingar, skicka ut handlingar till sökandes grannar och expediera bygglovsbeslut. Bygglovsadministratören utgör är ett viktigt stöd till enhetens handläggare, svarar på frågor från allmänheten och hanterar post. Du kommer även att arbeta med förändrings- och utvecklingsarbete inom enheten.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har kvalificerad yrkesutbildning eller eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten till exempel utbildning inom offentlig förvaltning eller administration. Det är meriterande om du har utbildning inom plan- och bygglagen eller förvaltningslagen.

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete. Det är meriterande om du arbetat inom administration kopplat till myndighetsutövning eller arbetat med förändrings- och utvecklingsarbete inom det administrativa området. Vi ser det som positivt om du arbetat med ärendeflöden.

Din allmänna IT-kompetens är god och du har kunskap om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet. Du har goda kunskaper i tal och skrift i svenska. Det är meriterade om du har kunskap om bygglovsprocessen och plan- och bygglagen samt erfarenhet av att arbetat i ärendehanteringssystem.

Vi söker dig som har lätt att samarbeta med andra samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt. Du är arbetar strukturerat och är självgående. Du är serviceinriktad och bra på att hantera olika människor. Du arbetar noggrant och prioriterar ditt arbete utifrån verksamhetens mål. Det är viktigt att du ser förändring och bättring som en naturlig del av verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Administratör till Garverivägens boende och korttidsvistelse

Ansök    Mar 11    Ale kommun    Administrativ assistent
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss? Ale Senior... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Ale Seniorcentrum i Älvängen är ett tre år gammalt hus som inrymmer ett flertal kommunala verksamheter med cirka 150 medarbetare. Intresseföreningar har möjlighet att bedriva olika typer av aktiviteter och sammankomster i husets lokaler. Ale Seniorcentrum har närhet till allmänna kommunikationsmedel, affärer/service och lunchrestauranger.
I Ale Seniorcentrum finns även Garverivägens boende och korttidsvistelse som består av fem avdelningar med totalt 50 platser med inriktning mot äldre personer. Inom ansvarsområdet finns även en dagverksamhet som vänder sig till personer med en demenssjukdom. Totalt är det cirka 55 undersköterskor, två äldrepedagoger och en boendesamordnare som arbetar inom verksamheten.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har ett stort intresse och engagemang för äldrefrågor och som vill arbeta nära chef och medarbetare. Du har en hög servicekänsla och en väl utvecklad administrativ förmåga. Du kommer att arbeta tillsammans med Garverivägens enhetschefer, kommunens boendesamordnare och verksamhetens undersköterskor och äldrepedagoger. Regelbundet samarbete förekommer med myndighetspersoner, sjukhuspersonal, sjuksköterskor, rehabpersonal och inte minst med den enskilde och dennes närstående/anhöriga.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- att förbereda, planera och verkställa korttidsbeslut och leda tvärprofessionella teammöten,
- att ansvara för schemaläggning och planera bemanning på kort och lång sikt och då behöver du ha kunskap och/eller erfarenhet av optimerad bemanning,
- att vara behjälplig i att föra och ta fram statistikuppgifter, göra beställningar, hantera olika fastighetsfrågor, utföra rutinuppdateringar och andra praktiska och administrativa arbetsuppgifter som kan förekomma inom verksamheten.

Du uppskattar och tycker om när det händer mycket och när arbetsdagarna är varierande. Du gillar att arbeta för, och vara en i teamet. Du har en förmåga att göra kloka prioriteringar och se både delar och helheten, vilket gör det möjligt för dig att hantera de förändringar som ständigt sker.

Du och boendesamordnaren kommer att arbeta tätt tillsammans och även ersätta varandra vid ledigheter. Ni båda ingår i verksamhetens målarbete och behöver därför ha ett gott ekonomiskt tänkande och att vara intresserade av ett kvalitets- och utvecklingsarbete inom området vård och omsorg.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som administratör. Du ska ha en genomgången gymnasieutbildning och önskvärt är en eftergymnasial utbildning med inriktning administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du får gärna ha egen erfarenhet från arbete inom vård och omsorg.

Du trivs med att arbeta i team och du är noggrann, prestigelös och serviceinriktad. Arbetet ställer höga krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ, även under tidspress. Då det kan vara många bollar i luften att hantera, är det viktigt att du kan kombinera förmågan att vara både strukturerad och flexibel samtidigt som du har ett gott bemötande till din omgivning.

Då du kommer att ha många personliga kontakter och administrativa arbetsuppgifter, ställs det höga krav på dina kunskaper i det svenska språket, muntligt såväl som skriftligt.

God datorvana är ett måste och kunskap om Treserva, Personec, Time-Care, Multi-access är en fördel.

Vi kommer att hålla intervjuer under ansökningstiden, så välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Administrative Assistant Bohus

Vi har nu en öppning för en administrativ assistent på vår avdelning Chemical Analysis i Bohus. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Chemical Analysis är en central resurs inom Nouryon Pulp and Performance Chemicals AB. Avdelningen utför analys av råmaterial, produkter och miljöprover för de producerande enheterna inom Nouryon PPC. Avdelningen deltar i forsknings- och utvecklingsprojekt, marknadsstöd, problemlösning och utv... Visa mer
Vi har nu en öppning för en administrativ assistent på vår avdelning Chemical Analysis i Bohus. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt.
Chemical Analysis är en central resurs inom Nouryon Pulp and Performance Chemicals AB. Avdelningen utför analys av råmaterial, produkter och miljöprover för de producerande enheterna inom Nouryon PPC. Avdelningen deltar i forsknings- och utvecklingsprojekt, marknadsstöd, problemlösning och utveckling av nya analysmetoder. På avdelningen arbetar 27 personer huvudsakligen inom kompetensområdena våtkemi, spektroskopi och kromatografi.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som administrativ assistent kommer du på daglig basis att arbeta med att stötta avdelningen Chemical Analysis med administrativt arbete och ekonomisk uppföljning. Du kommer att få ett nätverk inom organisationen och ha möjlighet att arbeta med varierande uppgifter:
Överföra finansiella data från avdelningens analyser i LIMS (Laboratory Information Management System) till SAP och följa upp i Excel.
Ta fram månadens resultat och hjälpa chefer på avdelningen om och varför det skiljer sig från budgeten och kunna undersöka problem.
Månatlig uppföljning av kostnadsställen, WBS och inköpta förbrukningsvaror
Kvartalsuppföljning med interna kunder och kunna förklara om det skiljer sig från budgeten.
Föra en dialog med kunden om nästa års budget.
Förenkla administrativa processer och proaktivt föreslå förbättringar.
Ansvarig för design, layout och uppdateringar av våra arbetsytor.
Göra inköp i Ariba (vårt interna inköpsordersystem) samt vara Key User i Ariba och ge support till site Bohus.
Stödja avdelningen Silica R&D med administrativt arbete som rapporter och provsändning av experimentella produkter.


Kvalifikationer
Grundläggande administrativ / assistentutbildning eller flerårig dokumenterad erfarenhet från liknande tjänst.
Grundläggande kunskaper i företagsekonomi, gärna från högre utbildning.
Utmärkt IT-kunskap samt van användare av MS Office paketet.
Erfarenhet av att arbeta i CRM-systemen SAP och Ariba.
Flexibel och noggrann.
Serviceinriktad med högt kundfokus.
Förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du är bra på att samarbeta med andra.
Flytande i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.



För att lyckas i rollen som administrativ assistent bör du vara resultatorienterad, metodisk med god vana att arbeta mot deadlines. Vidare är du kvalitetsmedveten samt har en positiv attityd.
Varför Nouryon?
Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Från första dagen stöttar vi din personliga utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.
Ytterligare information
Detta är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Bohus. Du kommer att rapportera till Anna Asplund, Department Manager Chemical Analysis.
Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med CV och ansökningsbrev. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Anna Asplund, Avdelningschef, [email protected] +46 709577608.
För mer information om rekryteringsprocessen eller din ansökan, vänligen kontakta Ida Sällergård, HR Business Partner, [email protected]
För fackliga frågor:
Akademikerklubben: Emma Lundin +46 31 57 75 95
Unionen: Helene Rosenlund, +46 31 58 77 28
Ledarna, Ronny Knutsson, +46 31 58 73 44
Om du har generella frågor eller behöver hjälp, vänligen kontakta: [email protected]
Mer om företaget
Nouryon har cirka 10 000 anställda och verksamhet i över 80 länder runt om i världen. Under vår nästan 400 år långa resa mot att bli en global ledare inom specialkemi har vi byggt upp stor expertis, utvecklat långsiktiga kundrelationer och förtjänat en plats bland de branschledande företagen när det kommer till säkerhet, hållbarhet och tillförlitlighet. Runt om i världen har våra produkter stor betydelse i människors vardagliga liv.
Följ oss på Linkedin och Facebook för nyheter och uppdateringar om intressanta tjänster.
Ansökningsprocessen
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan ansökningstidens slut. Vi uppmuntrar därför till att skicka in din ansökan snarast möjligt.
Möter dina kompetenser och kvalifikationer den profil vi söker blir du inbjuden till en första telefonintervju på ca 30 minuter. Går du därefter vidare i vår urvalsprocess är nästa steg att vi bjuder in dig till ett personligt möte, en face-to-face intervju på ca 1 timme, tillsammans med rekryterande chef.
Vi ser fram emot din ansökan!
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Socialadministratör till mottagningsenheten

Ansök    Sep 29    Ale kommun    Administrativ assistent
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 600 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss? ARBETS... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 600 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?



ARBETSUPPGIFTER
Individ- och familjeomsorgens mål är att underlätta och öka tillgängligheten för Alebon i kontakten med socialtjänsten.
Mottagningsenheten ska vara den första kontakten och ge snabb vägledning och professionell bedömning. Mottagningsenheten består av två grupper varav mottagningsgruppen är en av de båda grupperna. Mottagningsgruppen tar emot anmälningar och ansökningar som rör barn och vuxna. Du kommer att arbeta på en nybildad enhet och tillsammans med dina kollegor, 1:e socialsekreterare och enhetschef fortsätta forma enheten.
Vi söker en socialadministratör till vår mottagningsgrupp och reception. Tycker du om utmaningar, är flexibel och trivs med att möta människor i ditt arbete? Då kan det här vara en tjänst för dig. Vi erbjuder ett arbete med hög självständighet och varierande arbetsuppgifter, där ingen dag är den andra lik.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen som socialadministratör från yrkeshögskolan, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som administratör från IFO eller annan myndighet. Du trivs med att arbeta i team tillsammans med andra och är serviceinriktad. Arbetet ställer även krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ, även under tidspress. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete samt gilla att ha många bollar i luften.
Eftersom arbetet innebär både muntlig och skriftlig kommunikation behöver du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat med och kan vårt verksamhetssystem Treserva.
Då du kommer att vara vårt ansikte utåt och ha direktkontakt med Aleborna och andra enheter och myndigheter ska du ha en stor social kompetens, vara orädd och kunna möta människor som befinner sig i olika situationer och ibland i kris. Vi kommer därför att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Då det kan bli aktuellt för dig att vara med på besök eller hembesök, vilket innebär kontakt med barn, krävs att du kan uppvisa utdrag ut polisens misstanke- och belastningsregister. Utdraget tas med och lämnas i oöppnat kuvert vid eventuellt intervjutillfälle.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Socialadministratör till IFO

Ansök    Okt 27    Ale kommun    Administrativ assistent
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss? Vi söker e... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Vi söker en socialadministratör till individ- och familjeomsorgen!

ARBETSUPPGIFTER
Som socialadministratör arbetar du med administrativa uppgifter inom socialtjänsten och är ett viktigt stöd till socialsekreterarna. Dina arbetsuppgifter består av uppgifter som syftar till att avlasta och underlätta handläggningsprocessen genom dokumentation, ekonomiadministration och hantering av IT-system.

Aktuell tjänst är fördelad 50/50 mellan två olika enheter; barn- och ungdomsenheten som består av 12 socialsekreterare, två 1:e socialsekreterare och en enhetschef samt familjehems-/familjerättsenheten som består av fyra familjerättssekreterare, fyra barnsekreterare, tre familjehemssekreterare, två 1:e socialsekreterare och en enhetschef.

Som socialadministratör för dessa två enheter består ditt uppdrag främst av administrativa uppgifter för socialsekreterare. Arbetsuppgifterna är varierande och förändras över tid utifrån behov. Uppgifterna består exempelvis av att lägga in beslut i klientjournaler, avboka klientbesök, boka tolk, ta registerutdrag ur socialregistret, arkivera akter, kontrollera fakturor, föra statistik, skicka ut informationsbrev, vara IT-stöd med mera.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen som socialadministratör från yrkeshögskolan eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

God datorvana med kännedom om både Excel och Word är ett krav, samt goda språkkunskaper i svenska. Det är meriterande om du har arbetat med vårt verksamhetssystem Treserva. Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet som administratör från IFO eller annan erfarenhet av socialtjänst.

Arbetet ställer krav på att du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt och ta egna initiativ, även under tidspress. Du behöver vara noggrann och strukturerad och kunna planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt och flexibelt sätt. Du måste trivas med att ha många bollar i luften, då du kan få arbetsuppgifter med kort varsel. Eftersom ditt arbete kompletterar socialsekreterarnas behöver du även vara serviceinriktad, tillmötesgående och lyhörd.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Inköpsadministratör

Är du ansvarstagande, flexibel och positiv? Vill du arbeta med administration och inköp i en bred roll med frihet under ansvar? Då kan du vara vår nya kollega! Dina arbetsuppgifter I din roll som Inköpsadministratör hos vår kund kommer du i huvudsak ansvara för leverantörskontakter, inköp och artikelunderhåll för företagets fabriksverksamhet. Arbetsuppgifter: • Förhandla avtal • Upprätta och underhålla inköp och mottagningsrutiner • Utvärdera företagets... Visa mer
Är du ansvarstagande, flexibel och positiv? Vill du arbeta med administration och inköp i en bred roll med frihet under ansvar? Då kan du vara vår nya kollega!

Dina arbetsuppgifter
I din roll som Inköpsadministratör hos vår kund kommer du i huvudsak ansvara för leverantörskontakter, inköp och artikelunderhåll för företagets fabriksverksamhet.

Arbetsuppgifter:
• Förhandla avtal
• Upprätta och underhålla inköp och mottagningsrutiner
• Utvärdera företagets produkter samt leverantörer
• Vara huvudkontakt för leverantörer
• Utföra inventering och upprätthålla rutiner, handböcker och manualer för AX
• Underhålla- och uppdatera artikelregistret i AX
• Fakturahanteringar
• Ansvara för frukostar, AW:s, arbetskläder, etiketter och annat


Om företaget
Vår kund innehar Sveriges största och modernaste produktionsanläggning för tillverkning av betongpålar. Bolaget startade upp sin verksamhet för över 10 år sedan och har idag en produktionskapacitet på 67.000 löpmeter per månad. Bolaget finns i Kollanda, Älvängen tre mil om Göteborg med totalt 30 härliga kollegor som är fördelade på produktion och administration.

Din profil
Vi söker dig som med ansvarstagande, flexibilitet och struktur vill vara en del av detta härliga bolag!

Skallkrav:
- 2+ års erfarenhet från inköp/admin
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:
- Tidigare erfarenhet från AX-affärssystem


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För detta vikariat kommer du vara anställd genom oss på Framtiden AB.


Villkor
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Kollanda
Arbetstider: 8-17
Omfattning: 100% (Vikariat >6 mån)
Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen! Visa mindre

Skoladministratör

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. På Da Vinciskolan går ca 425 elever i 16 klasser. Vi har en förberedelsegrupp, en särskild undervisningsgrupp, en studieverkstad och en matematikverkstad. Lärarna är organiserade i tr... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

På Da Vinciskolan går ca 425 elever i 16 klasser. Vi har en förberedelsegrupp, en särskild undervisningsgrupp, en studieverkstad och en matematikverkstad. Lärarna är organiserade i tre arbetslag, med var sin arbetslagsledare. Vi har också en utvecklingsledare som arbetar i lagen med skolans utvecklingsområden. Sist, men inte minst har vi ett resursteam, med två resurspedagoger och en socialpedagog, som arbetar mycket kring det sociala på skolan.

Vi är mitt inne i en stor ombyggnation och den väntas vara klar till terminsstart ht-19. Då kommer vi ha fina fräscha lokaler.

I kommunen är vi cirka 2 300 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?



ARBETSUPPGIFTER

Som vår nya skoladministratör kommer du att vara en nyckelperson i att den dagliga verksamheten fungerar smidigt. Det innebär att du hjälper våra pedagoger med administrativa uppgifter på olika sätt. Tillsammans med vår andra administratör ansvarar du för uppgifter som vikarietillsättning via Timecaretjänsten, begär in vikarieinstruktioner och tar hand om vikarien. Varje dag skickas aktuell info om eventuell frånvaro och vilka vikarier som är inne. Därtill kontrollerar du frånvaro i Wisma.
Du är också en viktig del i betygsarbetet, att tillsammans med lärarna se till att allt stämmer i systemet och rapportera in betygen.
Du skall också vara den som organiserar tillfällen som t.ex skolfoto, flourlackning och prao. Administrering av skolbyten, språkvalsbyte, pedagogisk lunch, ledighetsansökan, elevskåpsnycklar, anhöriginfo, busskort mm.
Som en av våra administratörer hanterar och konterar du fakturor, beställer nationella prov och annat som tex biljetter till gymnasiemässa. Du är också den som samordnar och skickar in resultaten från nationella proven. Pedagogerna kan också komma att behöva hjälp med viss dokumentation, organisering av t.ex nationella ämnesprov och kopiering av uppgifter.


KVALIFIKATIONER
Då du kommer att ha många olika kontakter är det av yttersta vikt att du har god samarbetsförmåga och är duktig på att organisera ditt arbete. Mycket i arbetet handlar om kommunikation och det är viktigt att du är duktig på att uttrycka dig både i tal och skrift. Du bör vara skicklig på att skapa en struktur och rutiner, samt ha god initiativförmåga.

Du behöver ha erfarenhet och kunskap och utbildning i olika system som används i skolan för betyg, frånvaro, register t.ex Extens, Dexter, Wisma, Unikum, Skola24 och Indra, eller deras motsvarighet. Vi vill att du har någon typ av utbildning inom administration.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Erfarenhet krävs.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Administratör till miljöenheten

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 300 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss? Verksamhet... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 300 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Verksamhet miljö är en del av sektor samhällsbyggnad som även innefattar verksamheterna teknik samt plan och bygg. Vi är 15 personer som arbetar både brett och djupt med miljö- och hälsoskyddsfrågor. Verksamheten ansvarar för områden som livsmedel, hälsoskydd, miljöskydd och naturvård. Vi jobbar med allt från myndighetsutövning enligt miljöbalken och livsmedelslagstiftningen till miljöstrategiskt arbete och rådgivning. Vårt uppdrag är att värna miljön för att säkerställa en hållbar utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör inom miljöverksamheten har du en viktig funktion och har ett nära samarbete med miljö- och livsmedelsinspektörer samt kommunekologer.

Vi är ett trevligt och engagerat gäng som strävar efter ett öppet arbetsklimat där alla får utrymme att utvecklas och bidra till verksamheten. Vi har varierande och utvecklande arbetsuppgifter, en god arbetsmiljö och möjligheter till kompetensutveckling. Är du intresserad av att engagera dig i utveckling av verksamheten så finns stora möjligheter till detta.

Exempel på dina arbetsuppgifter:

- Diarieföring av ärenden i ett digitalt ärendehanteringssystem.
- Ekonomiuppgifter, som kontering av leverantörsfakturor och att göra kundfakturor.
- Expediering av ärenden.
- Uppdatering av miljöverksamhetens del av kommunens hemsida.
- Arkivering av handlingar.



KVALIFIKATIONER
Du behöver ha erfarenhet av administrativt arbete, gärna från arbete i offentlig förvaltning. Grundläggande kompetens i ekonomi inklusive bokföring är meriterande.

Du behöver också ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. En god datorvana krävs samt dokumenterad erfarenhet av att använda MS Word och Excel. Erfarenheter av ärendehanteringssystem är en merit. I Ale kommun använder vi Castor.

Kunskap inom miljöområdet är meriterande och kan leda till att du får möjlighet att vidareutveckla dig till att handlägga ärenden inom Verksamhet Miljö.

Som person är du social, har lätt för att samarbeta och har ett gott ordningssinne. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt, tar stort eget ansvar och har känsla för service och gott bemötande.

Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Visa mindre

Bygglovsadministratör

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 300 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Det går bra för Ale. Vi växer som aldrig förr och hela ... Visa mer
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 300 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare.

Det går bra för Ale. Vi växer som aldrig förr och hela kommunen präglas av framåtanda. Nu söker vi dig som vill vara med på vår resa mot ett ännu bättre Ale.

Navet i detta målmedvetna arbete är sektor samhällsbyggnad vars personal med entusiasm, kompetens och driv arbetar för att förädla och utveckla Ale kommun. Nu vill vi förstärka vår bygglovenhet med en duktig bygglovsadministratör.

Bygglovenheten hanterar komplexa byggen, stora och små bostads- och verksamhetsprojekt. Vårt uppdrag är att hjälpa allmänheten och aktörer i byggbranschen igenom bygglovsprocessen fram till en god bebyggelsemiljö. Just nu arbetar vi aktivt med att utveckla och förbättra vår service och hantering av bygglovsärenden, bland annat genom att införa E-tjänster i bygglovsprocessen.

ARBETSUPPGIFTER
Som bygglovsadministratör kommer du att vara en viktig del av byggruppen och ha ett nära samarbete med bygglovshandläggare och inspektörer. Arbetet är mycket utåtriktat vilket innebär att du har kontakt med privatpersoner, byggherrar och exploatörer.

Vi är ett trevligt och engagerat gäng arbetskamrater som strävar efter ett öppet arbetsklimat där alla får utrymme att utvecklas och bidra till verksamheten. Vi har varierande och utvecklande arbetsuppgifter, en god arbetsmiljö och möjligheter till kompetensutveckling. Är du intresserad av att engagera dig i utveckling av verksamheten så finns stora möjligheter till detta.

Exempel på dina arbetsuppgifter

- Registrering och inskanning av ansökningar
- Första granskning av inkomna handlingar
- Expediering av ärenden och utskick till grannar
- Arkivering av handlingar
- Att vara ett aktivt handläggarstöd
- Eventuell handläggning av enklare bygglovsärenden.

Vi använder ärendehanteringssystemet Castor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant utbildning, exempelvis YH-utbildning som bygglovshandläggare eller motsvarande.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av administration kring bygglov och har förståelse för bygglovsprocessen.
Du har vana av att läsa ritningar och kartor och grundläggande kunskaper i plan- och bygglagstiftningen.
Du behöver också ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
En god datorvana krävs och erfarenhet av olika system och verktyg är en merit.

Som person är du social, lösningsfokuserad och ansvarstagande. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt, tar stort eget ansvar och har känsla för service och gott bemötande.

Eftersom vi arbetar med att planera ett samhälle för alla och strävar efter att vår arbetsplats ska spegla samhället i stort ser vi gärna sökanden som kan bidra till en mångfald på arbetsplatsen och ha nya perspektiv i vårt arbete med att bygga framtidens Ale.

Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.

Intervjuer kommer att ske löpande.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre